יאללה רוגוב מ-ל-ח-מ-ה

אילן גור מהאתר שפים, פותח חזית מול דניאל רוגוב, מבקר היין והמזון המיתולוגי שהוציא החודש את מדריך יינות ישראל המעודכן. גור טוען שלא ייתכן שמבקר יין, יערוך אירוע השקה לספרו החדש בחנות שמפיצה יינות של יקב מסויים – ושבאירוע ישא דברים המנכ"ל של אותו יקב. על פניו האיש צודק ומעניין מאוד לקרוא את התגובות לכתבה, כולל זו של רוגוב. אגב, בשיחה שהייתה לי לא מזמן עם כמה מידידי כתבי היין על ההגדרה "מבקר היין המשפיע בישראל" הגענו להסכמה שכיום אף אחד כבר לא משפיע על כלום. כנראה שכל קורא מתחבר לסגנון וטעם של מבקר שחביב עליו, כך שההשפעה די מפוזרת ותלוייה אולי באחוזי התפוצה וכמות הקוראים

17 תגובות to “יאללה רוגוב מ-ל-ח-מ-ה”

  1. דורון Says:

    יפה כתבת, אני רואה שהשועלים מזנבים באריה הקשיש. מי לדעתך הם מבקרי היין המשפיעים בארץ? אתה? פפירבלט? מני פאר? יין וגורמה?

    אני אשאל אותך אחרת, כי למרות הכל נראה לי שאתה בחור ישר וישיר: אלו מבקרים אתה קורא וסומך על דעתם? (על יין שלא טעמת, כמובן)

  2. יאיר גת Says:

    לדעתי, מי שמשפיע על המעגל הרחב של הצרכנים הם אותם אלה שמגיעים לקהלים רחבים: פפירבלט, רוגוב, פאר וקופר. לפעמים אני מאוד מסכים איתם ולפעמים ממש לא, ככה זה כשמתווכחים על טעם וריח וכמובן שאף אחד מאיתנו לא חף מטעויות. טעימות של פאנלים כמו שמתבצעות ביין וגורמה, על השולחן ובקבוק נותנות לדעתי תמונה רחבה ומאוזנת יותר על יינות שלא טעמתי

  3. דורון Says:

    תשובה טובה אבל לפי זה כותבי האינטרנט בישראל משפיעים יותר מרוברט פרקר, שכן יש לו פחות קוראים.
    טענה לא ממש רצינית.
    תומר גל, שלא כותב מילה כבר שנתיים, משפיע יותר מכל הכותבים המהוללים שלך על מה שנמכר בארץ. תשאל את מי שמבין.

  4. משה קול Says:

    תשובה טובה אבל לפי זה כותבי האינטרנט בישראל משפיעים יותר מרוברט פרקר, שכן יש לו פחות קוראים.
    טענה לא ממש רצינית.
    תומר גל, שלא כותב מילה כבר שנתיים, משפיע יותר מכל הכותבים המהוללים שלך על מה שנמכר בארץ. תשאל את מי שמבין.

  5. ארז נבון Says:

    תשובה טובה אבל לפי זה כותבי האינטרנט בישראל משפיעים יותר מרוברט פרקר, שכן יש לו פחות קוראים.
    טענה לא ממש רצינית.
    תומר גל, שלא כותב מילה כבר שנתיים, משפיע יותר מכל הכותבים המהוללים שלך על מה שנמכר בארץ. תשאל את מי שמבין.

  6. דורון Says:

    ועכשיו ברצינות
    הכל קישקוש
    למישהו יש חשבון עם רוגוב והוא כותב במיליון ניקים שונים את אותם הדברים
    מצד שני – לך תדע. אם אין תביעת דיבה, אז האמת כנראה איפה שהוא באמצע

  7. יאיר גת Says:

    דורון/ארז/משה יצאת גאון .גם לשכפל את הטוקבק מילה במילה וגם לטרוח ולעשות את זה בבלוג הצנוע שלי .אין ספק שמדובר כאן בהתנהגות אינטרנטית לתפארת .הייתי מוחק את כל תגובות האלה אם זה לא היה קורע אותי מצחוק

  8. אילן גור Says:

    יאיר היקר,
    אף אחד לא משפיע כי מה שמשפיע הוא הפלנוגרמה (עמדת המכירה) בסופר, או ההמלצה של החנות (על פי מה שכדאי לה).
    מה שיכול להשפיע הוא אכן אחוזי התפוצה של העיתון וזה הדבר היחיד שעושה את רוגוב ופפירבלט למשפיעים. לא חלילה הבנה טובה מדי ביין.
    ומה שמשפיע הוא גם פרסים ומדליות- זה עדיין עושה רושם על אנשים.
    אבל רוב הקהל (כמעט כולו) אינו קורא ביקורות על יין. גם אני לא קורא בדרך כלל (כי זה בדרך כלל טרחני ומשעמם).

    ושנה טובה

  9. משועשע Says:

    תומר גל משפיע על ארבעים האנשים עליהם הוא משפיע. זו בדיחה לציין אותו במשפיעים. הלוואי והיה משפיע.
    רמת היין היתה משתפרת.

  10. דורון Says:

    משועשע יקר,
    אין ויכוח
    אני אומר שעם כל הכבוד, הביקורת של קופר-פפירבלט-גת וכו' עוד לא מכרה בקבוק יין אחד בחיים.
    ארבעים?
    מדע דמיוני.

  11. יאיר גת Says:

    תראה דורון ,המטרה של הביקורת ,כמעט בכל תחום אגב ,היא בוודאי לא למכור בקבוקי יין .מצד שני אם באותה עמדת מכירה שהזכיר אילן שתי תגובות מעל זו ,יפגוש הלקוח הסביר ,זה שלא עבר קורס יין למתקדמים ,בקבוק שמוכר לו מקריאה בעיתון זו או אחר ,אני חושב שהביקורת כולה להשפיע ברמה הנקודתית

    על רמת היין ,אליה התייחס המשועשע ,לדעתי אין לעיתונות השפעה כלל וגם לא צריכה להיות .מי שעושה יין צריך ללכת עם האמת המסחרית או הייננית שלו , מי שכותב צריך לכתוב ולא לקחת חלק ביצירה או בקידום של המוצרים עליהם הוא כותב

  12. דורון Says:

    בוא נלך צעד אחד קדימה.
    אז בשביל מה קיימת הביקורת, אם אף אחד לא עושה בה שימוש?
    בשביל למכור מודעות?
    נראה לי שאתה טועה ומטעה.
    בוודאי שמטרת הביקורת אינה למכור. המבקר אינו איש מכירות.
    אבל פועל יוצא של ביקורת טובה הוא זרם אדיר של מכירות – ראה מחירי בורדו 2005.
    מה שאני טוען שגם אם אתה-פפירבלט-קופר תתעלפו מאושר ביחד מאיזה יין עלום שם – הוא לא ימכור אפילו ארגז אחד.
    ביקורת של רוגוב – כנראה כן.
    מסכים?

  13. יאיר גת Says:

    אני חושב שלא הבנתי אותך .או שאני טועה או ש'בוודאי שמטרת הביקורת אינה למכור 'כמו שכתבת .אני עדיין לא ראוי להופיע ברשימת הכותבים המכובדת שציינת אבל לטקסטים של פפירבלט וקופר נחשפים הרבה יותר אנשים ביום ,מאשר לעיתון הארץ ולאתר של רוגוב גם יחד בשבועיים .לכן אני לא בטוח שאני יכול להסכים

  14. אילן גור Says:

    יאיר היקר,
    אני ממשיך לא להבין את המשפט לגבי מטרתה של הביקורת. ביין תמיד רב הנעלם על הגלוי, בעיקר משום ריבוי היינות והמותגים וכמובן – שיטת ההכנה ושנות הבציר השונות שמביאות עימן איכות משתנה. משום כך יש משמעות רבה להמלצות משום שהקונה התמים (בדך כלל קונה ממין נקבה) עומדים נבוכים מול שפע היין.
    הרוב המכריע של היינות הם מתחת ל-40 שקלים, זה מה שקונים. מהו הקשר בין אלה לבין ביקורות היין של רוגוב וחבריו? הרי הם אינם רואים זאת לכבודם בכלל לטעום את הבקבוקים הזולים. עיניהם מופנות אל המילייה שלהם, של פלצני היין. משום כך אין זה מפתיע שאפילו אתה אינך מגלה רגישות מספקת בהבנת מטרתן של טעימות היין.

  15. יאיר גת Says:

    אילן. בסך הכל אנחנו די מסכימים על זה שמטרת הביקורת, היא לעשות סדר במגוון המוצרים, ולכך התכוונתי כשדיברתי על השפעה ברמה הנקודתית. אותו קונה תמים שהזכרת – ונתעלם מההערה השוביניסטית ,מוריד לרוב מן המדף את המותג שהוא מכיר – אפילו מתוך הצצה חטופה במגזין ,ושאותו הוא יכול לקבל פחות או יותר במחיר שמתאים לו. לא בטוח שמדובר כאן על השפעה גורפת כמו זו של פרקר למשל

  16. אילן גור Says:

    שוביניזם? הקונה התמים הוא ברוב המקרים ממין נקבה, זוהי עובדה סטטיסטית. אם כך היכן השוביניזם? רוב היינות בעולם נקנים בסופרים ורוב הקונים הם נשים, נקודה. במקום לכתוב "ביקורת" על יין, יש לכתוב המלצות. הבעייה היא שעניין מטרת הטעימה כבר נשכח מזמן, והתגובות לפוסט הזה רק מוכיחות את התיזה.

  17. צפרדעז Says:

    זה פשוט מדהים !!
    אתם לא רואים מ מ ט ר…
    רוגוב מוכר… ספרים. לא יין !!!
    אפילו בAmazon
    וככה עושים… כסף
    סטאטוס בארץ קטנה במזה"ת זה לא משאת הנפש

כתיבת תגובה