מייסטר דיזאסטר

לא משנה כמה ננסה להתעלם מזה ,ותאמינו לי שניסיתי , בכל לילה נלגמות בישראל כמויות מטורפות של ייגרמייסטר. המשקה הדביק ,שנוצר במקור על מנת לסייע לגרמנים בגיל העמידה לעכל ארוחות ערב דשנות ,הפך בעשור האחרון לרוח החיה במסיבות הטובות ביותר ,ולאשם העיקרי בהתנהגות לא אחראית של חוגגים בארץ ובעולם .הסיבה לכך היא כנראה המתיקות העזה שלו, לא רק ביחס לרוב אחיו הביטרים, אלא גם ביחס למיץ פטל

המתיקות הזו מאפשרת גם למי שלא אוהב אלכוהול ,לצרוך בכמויות משקה בעל 35% אחוזים ממנו ,כאילו היה מיץ תפוחים טבעי .בדיוק בגלל זה אני לא אוהב ייגמייסטר .אני אפילו פחות אוהב את אלו שחושבים שלגיטימי לקחת מהאלכוהול רק את ההשפעה שלו על התודעה ,תוך התעלמות מוחלטת מקיומו של חוש הטעם

אילן כספי ,היבואן ,מוסיף ואומר שהפער בין השם המשונה והבקבוק המעוצב כאריזה של תוסף מזון ,לבין הטעם והאפקט האלכוהולי ,מפתיע את השותים בפעם הראשונה ,וגורם להם להתאהב .את ההמשך כנראה קצת קשה להם לזכור ,אחרת הם בטח היו מפסיקים בזמן

האווירה המסתורית שנוצרה משום מה סביב המשקה הכהה ,שימשה במשך השנים מצע נוח ליצירת שמועות ואגדות אורבאניות ,שעשו למכירות רק טוב .בשנות השבעים ,לחשו זה לזה תושבי מדינת לואיזיאנה שבארה"ב ,כי המשקה מכיל חומרים נרקוטיים .זה כל מה שהיה חסר לו כדי להפוך ללהיט קולג'ים היסטרי

באגדה היהודית הוחלפו הסמים בשומן חזיר ,וכספי מפריך את השמועות בתקיפות . זו שמועה שהפיצו המתחרים לפני שלוש שנים הוא אומר ,ומשגיח כשרות אילתי קנה את זה .לדבריו, באנליזות שהתבצעו על ידי מעבדות בלתי תלויות לא נמצא רמז לחומר מן החי ,ולא ייתכן כי משקה אלכוהולי שמיוצר במערב אירופה ,יכיל שומן של בעלי חיים ,בלי שיהיה לכך ציון מפורש על התווית

עם שומן חזיר או בלעדיו ,הייגרמייסטר חייב לפנות את הרחבות ולחזור לייעודו המקורי .בשביל לדפוק את הראש ,עדיף כבר להשתמש בוודקה ,ומי שמספר לכם שהוא שותה ייגרמייסטר בגלל הטעם ,אל תתפלאו אם הוא יספר גם שהוא שומר את אוסף הפורנו שלו בשביל הכתבות

כדי לנסות ולהכשיר את השרץ ,קיבצו לא מזמן היבואנים כמות נכבדה של עיתונאי מזון ואלכוהול לאחר צהריים של פורענות במסעדת אורקה .מאחורי הבר התייצבו מיקסולוגים בכירים כמו אריאל לייזגולד ,אדם שאם תתנו לו את הכלים והחומרים המתאימים ,יכול לגרום לכם לשתות משקאות שמבוססים על מים מהקישון ולהזמין עוד סיבוב .הקוקטילים אכן היו נעימים והצליחו באמצעות כמות לא מעט תוספות ,להעלים כמעט קליל את טעמי המשקה המקורי .ללא תוספות, העסק עבד קצת פחות חלק ובמנה של אוייסטר שוט- בשר צדפה טבול במשקה ,נרשם זעזוע אמיתי כשהייגר השתלט באלימות על טעמי הים של האוייסטר ,והשאיר אותנו עם שוט של מלח

הניסיון ,הלא ממש משכנע ,להוציא את הייגר מהמועדונים והברים אל מחוזות הגורמה די מבלבל ,חשבתי לעצמי כשהתנדנדתי קלות ברחוב נחלת בנימין הלוהט ,ובעורקי משייטים מספר משקאות בטעם של יותר מחמישים ושישה עשבים ,לפני התוספות .אולי היה זה האלכוהול שבלבל אותי ,אבל אפילו אחרי כמה ימיםלא נראה לי שאנחנו בדרך לשינוי .חובבי האלכוהול הרי לא יפסיקו לזלזל בו והבליינים ימשיכו להוריד אותו כאילו אין מחר .אם אפילו סיפורי החזיר לא הצליחו לעצור את ההצלחה הזו, כנראה שבאמת אין טעם להתווכח אתה

8 תגובות to “מייסטר דיזאסטר”

  1. drinking Says:

    אני נאלץ להסכים עם כל מילה. אני חושב שההתלהבות מהמשקה זו העתקה מארה"ב, שם נתקלתי בפאבים במכונות בגודל מכונה אספרסו קטנה, שמחברים אליה בקבוק ייגר הפוך, והמשקה עובר דרכה לכוס כשמוזגים תוך קירור מסיבי תחת הכותרת:
    Jagaermeister, Colder Than Ice

    אני חושב שכמו שאמרת – שאלמלא המשקה היה מפוצץ בסוכר היה לו פוטנציאל להיות דג'סטיף די נעים, ואפילו הייתי מוכן להתעלם מהאניס שבו. אני עדיין בחיפושים אחרי הדג'סטיף המושלם, בקבוק האוניקם שיש לי קצת מר לי מידי ואני שומר אותו לארוחות כבדות באמת.

    כרגע הבחירה המועדפת עלי זה ויסקי מעושן לקינוח ארוחות כבדות, ובפרט בקבוק הטאליסקר שקניתי. אם יש רעיונות לדג'סטיפים שלא מצריכים זריקת אינסולין אשמח לשמוע

    איך היה סוף השבוע מבחינת אלכוהול?

  2. kinks Says:

    אני לא סובל ייגר, לא בגלל שאני מבין או לא מבין באלכוהול או אנין טעם כלשהו. זה פשוט לא טעים לי. אם בא לי אניס יש לי פסטיס צרפתי משובח ולכל דבר אחר יש וויסקי ובקרוב קוניאק. איכשהו אני מוצא את עצמי נאמן לשילוש הקדוש: יין בירה וויסקי.

  3. יאיר גת Says:

    ליאור ,אוניקום או סינגל מעושן תמיד יעשו את העבודה .כדאי לנסות גם עם גראפה ,קוניאק או קלבדוס .סוף השבוע היה די רגוע ,לפחות עד עכשיו .הייתי חייב לנוח קצת אחרי טעימת אניסים חסרת תקדים שארגן מגזין יין וגורמה ,שתייה חסרת מעצורים לרגל חגיגות האלכוהול-ליסט ,וטעימת יינות אמריקאיים חסרת טעם ברובה שתתפרסם בקרוב בבקבוק

    מה שכן היה זה זה קצת ראקי ובקבוק חביב של שרדונה וולקני 2006 מאת יקב הר אודם
    אני מקווה שיהי לי זמן להתייחס אליו בקרוב

    קינקס ,אם מדובר בפסטיס 51 אני איתך לאורך כל הדרך .גם לגבי השילוש אני די מסכים ,אם כי הנסיבות דורשות ממני לא פעם להרחיב אופקים .שיהיה שבוע מעולה

  4. kinks Says:

    יאיר יש לי פסטיס אחר.
    http://www.distilleries-provence.com/
    זאת חברה צרפתית או ליתר דיוק כנראה איזה תאגיד של מזקקות צרפתיות שמיצרות אפרטיפים, ליקרים וכו'.
    הפסטיס שלהם מומלץ בטירוף, נכון להיום זה הטוב ביותר שטעמתי.

  5. אור רכס Says:

    דז'סטיף מושלם? פרנה ברנקה ואם זה מר מדי אז פרנה מילן. מעולה לדעתי.
    אונדנברג. בבקבוקים הקטנטנים האלה.

    בקשר לייגר, כבר ממזמן אני טוען שאין טעם לנסות לשנות את האופנה בישראל. זה ישתנה לבד.
    הבעיה עם ייגר היא שזה דזיסטיף ואחרי 3-4 צ'ייסרים הבטן קצת מתהפכת.
    לגבי הטעם, לדעתי דוקא טעים! אבל אחרי ארוחה כבדה הוא יגרום לי להקיא (שזו גם דרך להוריד את הכבדות של האוכל לא?)

  6. יאיר גת Says:

    פרנה ברנקה סוגר גם את הפינה של צחצוח השיניים אחרי הארוחה – יותר מדי מנטול לטעמי .אונדנברג זה יופי .ועוד בעניין ייגר – ראיתי אמש את חסין מוות של טרנטינו ובאחת הסצינות ,מהמצמיאות ביותר שאני זוכר , כשהבנים מתכננים לשכר את הבנות ,אחד מהם מציע ללכת על הרע מכולם – ייגר .החבר שלו מבטל את הרעיון בטענה שהן בחיים לא ישתו את זה והראשון טוען שאם זה חינם הן ישתו את כל מה שימזגו להן, אבל זה כבר נושא לדיון אחר

  7. כשצריך משהו חזק… « דברים ששותים - על שתיה, ועל מה שמסביב Says:

    […] לומר שהסתגלתי. לא עוד דג'סטיף חנפן מפוצץ סוכר א-לה-ייגר, אלא הארד-קור מזרח אירופאי אמיתי, מר וקשה, או אם לצטט […]

  8. רביב גרנוב Says:

    גם אני מסכים עם זה
    אני שותה את המשקה אחרי ארוחה גדולה וזהו
    כתרופה הוא אחלה אבל לא ברור לי גם איך זה קרה
    יחסי ציבור גאונים של היצרן בארה"ב

להשאיר תגובה

