?יין הולך טוב עם טכנולוגיה

כנראה שכן .מסקר לא ממש מחייב שאני עורך בחודשים האחרונים עולה כי כמעט בכל טעימה או אירוע יין ,נרשם רוב משמעותי לאנשי טכנולוגיה .אם תשאלו את מי שיושב לצדכם בטעימה ,מה הוא עושה בשעות העבודה ,רוב הסיכויים שהתשובה תהייה משהו שקשור בתכנות או ניהול פרוייקטים או הנדסה או כל מה שפעם היינו קוראים לו היי-טק .גם אם תעברו בקצרה על רשימת הבלוגים בנושאי יין ואלכוהול ,תקבלו פחות או יותר את אותן התוצאות

ניסיתי לברר מה גורם אנשים שבאים על פי הדעה הקדומה מעולם של עובדות שאי אפשר להתווכח איתן ותשובות חד משמעיות ,להימשך בתחום היין שכולו ,שוב על פי הדעה הקדומה ,רומנטיקה וטעמים וריחות ותחושות ראשוניות . קיבלתי יותר מגרסה אחת לפתרון השאלה למה יין הולך טוב עם טכנולוגיה ,או יותר נכון עם טכנולוגים והנה חמשת הגדולות

הגרסה הכלכלית – מדובר בתחביב יקר שכולל הוצאות על יין יקר ונסיעות לחו"ל ולחבר'ה האלה הרי לא חסר כסף

הגרסה הדמוגרפית – מה אתה מתפלא ?בכל פעילות ,החל מחוג קפוארה ועד לרכיבה אתגרית ,רוב האנשים יהיו בעלי נטייה טכנולוגית פשוט כי רוב הישראלים כאלה .שוב ,מדובר בישראלים שיכולים להרשות לעצמם

הגרסה ההיסטורית – בימי הבועה ,כך מספרים ,הרבה אנשים היו מקבלים משותפים בחו"ל ,בקבוקים שאי אפשר להעריך בלי ללמוד משהו על יין .כך הצטבר בענף הטכנולוגית עתירות הידע ,הרבה ידע על יין והרבה רצון לדעת יותר

הגרסה הבינלאומית – אנשים שנוסעים הרבה במסגרת התפקיד ,גילו שיין הוא נושא מצויין לשיחות חולין וששיחות יין יכולות בהרבה מקרים להסתיים בעסקאות נוטפות דולרים ,או סתם בידידויות מופלאות

הגרסה הפסיכולוגית – מישהו אמר לי שאנשים שחיים בעולם של תשובות חד משמעיות ,נמשכים לעולם שבו השאלות לא מפסיקות להישאל

אישית אני סבור שמדובר בשילוב בין כל הגרסאות .אם יש לכם עוד רעיונות ,חשבתי שכדאי לציין שמנגנון התגובות של הבלוג הוא לא אתגר טכנולוגי מאוד מורכב

16 תגובות to “?יין הולך טוב עם טכנולוגיה”

  1. drinking Says:

    לא איש הייטק כרגע, אבל יש לי דעה שגם קשורה לתדמית.

    נסה לערוך את הסקר הזה כשאתה מחליף "יין" ב"סושי" והתשובה תהיה עוד יותר מוחצת. גם כאן לדעתי השורשים הם בתקופת הבועה שם הטרנד של הסושי די בער (אם אני זוכר נכון), פשוט כי היה מדובר בסמל סטטוס גרידא. לגבי יין לא יודע אם האנלוגיה זהה, אבל אי אפשר לנתק את התדמית לדעתי…

    שבת שלום.

  2. יאיר גת Says:

    אכן סיבה מעולה ,למרות שאני באמת חושב שיש כאן משהו יותר עמוק מתדמית .שבת שלום גם לך ושנשתה רק דברים טובים

  3. drinking Says:

    רק שלא אובן לא נכון – אני לא חושב שזו הסיבה העיקרית, אלא שאולי זו אחת הסיבות שגרמה לאנשים להתחיל להתעניין בנושא – מי שעוסק בזה ברצינות לדעתי עושה את זה רק מתוך אהבה לתחום

    אני מניח שאתה מכיר, אבל במידה ולא ולמען הקוראים האחרים – הבלוג הרציני של חיים שרגא
    http://2grandcru.blogspot.com/

  4. Islay Says:

    הנה כמה אפשרויות:

    1. גיקים מרגישים צורך עז להראות את הצד הפראי החבוי שלהם בכל מיני דרכים הזויות. אלכוהול הוא אחד הפתרונות הקלים והזמינים, רק שגיקים לא יכולים סתם לשתות. הם מיישמים את תכונותיהם הגיקיות על אלכוהול ולכן מתחילים להתעמק בו, לנתח אותו וללמוד עליו. אלו שלא אוהבים אלכוהול עושים רשיון טיס, צונחים ממקומות מוזרים או מתמחים באמנויות לחימה הזויות.

    2. אנחנו פשוט מטביעים את יגוננו בטיפה המרה.

    3. בשעות שאנחנו יוצאים מהעבודה רק הברים עדיין פתוחים (כן, לא שכחתי, אף אחד לא צריך לעבוד אחרי ארבע…)

  5. kinks Says:

    הגישה הלימודית, רוב אנשי ההייטק הם אנשים שלמדו תואר או שניים בימיי חייהם וכעת הם נהנים ללמוד על יין וכל המשתמע מכך. בייחוד שמבחן התוצאה זה לא ציון, זאת שתייה מענגת.

    הגישה הסקרנית, אני חושב שהיא הכי ממצה את עדין האינטרנט, קראתי באיזה בלוג או איזה אתר על יקב או יין מסוים. בעצם, על הרבה כאלה, כי כעת המידע נגיש כפי שלא היה מעולם, אז למה לא לנסות בקבוק ולטעום? הרי אנשי טכנולוגיה מחוברים לאינטרנט גם גורים לחלב אימם.

    אני אישית מחזיק בגישה הפשטנית. זה טעים לי אז אני שותה אם זה לא היה טעים לא הייתי שותה.

  6. אור רכס Says:

    הגישה הפרקטית – אנשים שמבלים +-15 שעות מהיממה מול מסך מחשב צריכים משהו שקצת יפעיל חושים אחרים חוץ מחוש הראייה.

    אבל אני הכי אהבתי את הגישה הפסיכולוגית.
    יש גישה רומנטית?

  7. יאיר גת Says:

    השאלה ליאור ,היא איך יצא שהאהבה הזו היא כמעט נחלתם הבלעדית של הגיקים -זה לא אני זו
    islay
    שהתחילה עם הכינויים והביאה סיבה אחת מצויינת – מס'1 ועוד שתיים שמתאימות לכל
    המגזרים המתפרנסים באוכלוסיה – יגון ושעות עבודה עבודה ארוכות .
    גם הגישה הלימודית של הקינקס אוכלת בעיני ואם יש גישה רומנטית כמו שמציע אור ,הביאוה לכאן

  8. drinking Says:

    בתור גיק שאינו איש הייטק, אני הכי מזדהה מה שקינקס כתב, ולגבי להטביע את יגוני, כסטודנט לפעמים זה מאוד חשוב, אבל לרוב הבחירה היא גינס ומלווים

    לגבי השאלה שלך יאיר, יש סטיגמה מאוד פלצנית לכל עיסוק ביין מעבר לחרמון אדום. כדי להתנער מהסטיגמה הזו – גם בפני הסביבה ולא פחות חשוב, בפני עצמך – צריך שזה לא יהיה אכפת לך. לגיקים פחות אכפת מה שחושבים עליהם, אפילו בתור התרסה, וכמו שנאמר כבר – סקרנות ורצון ללמוד מתגברים את זה.

    לגבי רומנטיקה – כמובן. אני חושב (והייתה לי פעם שיחה מעניינת על זה עם אנדרי סוידאן) שעיקר החוויה ביין היא לא היין עצמו – אלא הקונטקסט, האווירה ומי שאתה שותה איתו. היין (או משקה אחר) הוא למעשה האווירה, והמסביב זה העיקר. לא בכדי קראתי לעמוד שלי "על שתיה, ועל מה שמסביב" – אני הרבה יותר נהנה לחוות ולכתוב על ה"מה שמסביב" (למשל ע"ע מה שכתבתי על הרי גליל ק"ס) ואני מעדיף ערב עם אנשים שאני אוהב ובקבוק ב-40 שקל על פני טעימה יוקרתית של איזה יין מיוחד ומעניין. אני יכול לקשר כמה פוסטים בהם ניסיתי לדבר במשפט או שניים על ה"מסביב".

  9. גלעד א Says:

    אני גיק גאה המזדהה עם סיבה מס 1 של
    Islay
    לכן אני מבשל …
    בירה

  10. יאיר גת Says:

    אם כן מדובר בסוג של מלכוד .לפי מה שאתם אומרים, כמה שהבנאדם יותר קול ,הוא בעצם יותר גיק שמראה את הצד הפראי שלו

  11. גיל Says:

    אולי נקודת מבט אישית אחרת על איך מגיעים לעולם הזה. אני לא מהגיקים ולא מבעלי הממון אבל משהו באינטרדיסיפלינציה הזו שנקראת ייננות, כובשת…מקצוע שמשלב כימיה טכנולוגיה מכניקה, חקלאות ואומנות, כשבסוף יוצא לך מוצר שעושה אנשים שמחים…אין על זה. אבל כמו שאמרו חכמים לפני : מי שרוצה לעשות הון קטן מיין…שיתחיל עם הון גדול. לפחות אני קם בבוקר עם חיוך לעבודה.
    (יאיר אתה מוזמן ליקב לטעום מהיינות שלנו שמתי לב שאתה לא כל כך מכיר אותנו)
    גיל שצברג
    יינן, יקב אמפורה

  12. יאיר גת Says:

    תודה גיל ,על הזווית של מי שעושה ולא רק מדבר על זה, ותודה על ההזמנה ,אני באמת צריך לעשות את זה בקרוב

  13. NERI Says:

    כמו שאמר מישהו חכם פעם ( לדאבוני שכחתי מיהו)
    "הטבעתי את יגוני אבל יגוני למד לשחות.."
    אם כבר לטבוע אז בנוזל מכובד וחביב על הבריות.

  14. eran73 Says:

    אני חושב שכמו שליאור אמר היין מסמל מעמד כלשהוא ואם נכנס לזה יותר אני מניח
    שכמו שאמרת תמצא את החברה האלה בהמון מסעדות חוגים שונים וכו.
    אני מניח שהכל מתחבר לאווירת החיים הטובים שאופפת את החבר'ה האלה יין, אוכל טוב וכל מה שקשור בהנאות החיים.
    משהו שלי באופן אישי מאוד קוסם בתחום זה האינסופיות שבו
    זה נושא שאי אפשר ממש למצות אותו.
    בכל מקרה שאפו על הפוסט, אהבתי.

  15. אודיסאוס Says:

    גירסא חצי-דמוגרפית: יש יותר אנשי הייטק משהיו לפני עשור או שניים, כי הענף פשוט גדל. זה לא שצריך תקציב מטורף כדי לשתות יין טוב.

  16. Wine Guy Says:

    שימו לב שגם די הרבה עורכי דין נמצאים בתחום היין בארץ:
    אורי גלבוע, זוכה פרס ירדן 2005, יריב חפץ מהטור באתר היין הישראלי, הילה אייל שגם כותבת שם ועוד הרבה אחרים.
    אגב, בהמשך לדברים של ליאור,
    "הדבר שהולך הכי טוב עם יין טוב זה: סיפור טוב"
    שתיה נעימה.

להשאיר תגובה

