ענבי זעם

מדהים איך בענף עם תדמית כה זוהרת וסקסית ,כולם נראים כמו פקידים בדואר ,אמרה לי לא מזמן ידידה שהתלוותה אלי לאחת ההשקות .צודקת .בסך הכל כמו שכבר כתבתי ,הקשרים בין אנשי היין בישראל מזכירים יותר את ליל סדר המשפחתי שלכם ,מאשר את המשתאות והנשפים שעלו בדמיונה של ידידתי .כדי לשמר את התדמית היצרית , אני מרשה לעצמי לשחרר טלנובלה בשלוש מערכות על יין ,תקשורת ,אינטריגות ואינטרנט .בסוף יש גם מוסר השכל

מערכה ראשונה:
בסוף מרץ, כמה דקות לפני ערב פסח, התקיימה בתל-אביב תחרות אשכול הזהב 2007 .כמו כל תחרות גם התחרות הזו הצליחה לסחוט די הרבה ביקורת ,וכמו בכל ביקורת היו שם כמה חלקים ענייניים ,וכמה שקצת פחות אחד מהמבקרים היה ידידנו יוסי בן-אודיס שפרסם את דעתו בפורום הרלוונטי באתר יינות ישראל

מערכה שנייה:
מארגני התחרות שקראו את הביקורת די התעצבנו אחרי שקראו את הטקסט של יוסי וזו זכותם המלאה .אגב ,מדובר באנשים שממש אכפת להם מה כותבים עליהם ולראייה אפילו הבלוג הנידח הזה זכה לקבל מהמארגנים הודעה שהעמידו אותי על טעות אחת או שתיים בדיווח .כל מה שנשאר להם לעשות זה למצוא כמה אי דיוקים בטקסט ולאיים על הכותב ,שהזדהה כמובן בשמו ,שאם לא יסיר את ההודעה הוא מסתכן בתביעת דיבה

מערכה שלישית:
חששו של בן-אודיס מתביעה גרם לו ליצור קשר עם הנהלת האתר ולבקש ממנה להסיר את ההודעה מהפורום .מנהלי הפורום עשו כבקשתו ותוך מספר שעות התמלא הדף בזעקות ולחישות על סתימת פיות ומשטרים אפלים .אנשים החליטו לעזוב את הפורום ,לקרוא לו ביב שופכין לשבור את הכלים ואני לא יודע מה עוד .כרגע כל העסק נראה די רגוע ואני מניח שהוא יישאר כך עד שלעוד מישהו יתחשק לבקר איזה גורם משמעותי בענף – בטח לקרא ראש השנה

סיכום:
לדעתי ,מהסיפור הזה כולם יצאו טועים .יוסי בן-אודיס וכל עיתונאי ,בלוגר או מגיב אינטרנטי ,חייב להבין שאם הוא מתייחס בטקסט שלו לנתונים ,הוא חייב לבדוק אותם .אף אחד לא יתבע אותו על דעתו ,תהיה קיצונית ככל שתהיה ,אבל עובדות לא מדוייקות יכולות לגרום לו להתחיל לחפש עורך דין

מארגני התחרות שגו בדרך התגובה .אתם כבר שאירוע בסדר גודל כזה לא יכול לעבור ללא ביקורת .לכלכו עליכם בפורום ?תגובה עניינית שמפריכה את הטענות ,ואולי אפילו התחלה של דיון ,תאפשר לכם גם לצאת גדולים בעיני הגולשים ,גם להסביר את עמכם וגם להסיק אולי כמה מסקנות לגבי ארגון התחרות הבאה

ואחרונים חביבים ,הנהלת אתר יינות ישראל .כשגולש מבקש מכם להסיר הודעה שנויה במחלוקת מהפורום ,אל תעשו את זה בלי לתת הסבר או לפרט את המהלך .הורדת הודעה בלי לתת הסבר ,לא עושה כבוד לגולשי הפורום ,בעצם היא סתם מעצבנת אותם ,ונראה שיש שם כמה אנשים שממש לא כדאי לעצבן

6 תגובות to “ענבי זעם”

  1. שגיא Says:

    היי,
    לא שאני מת להכניס ראש בריא למיטת סדום, אבל אני חושב שהכתבה של אודיס התפרסמה באחד מהמדורים באתר, ולא בפורום, ובכל מקרה זאת אחריות עורכי האתר לדברים שמתפרסמים אצלם.

    אני מאוד לא אהבתי פוסט ברוח דומה של מנהל פורום יין אצלנו, אבל אני חושב שאתה צודק, יאיר, ולכן גם הגבתי ותיקנתי, במקום להוריד הפוסט…
    בכל מקרה – מי יזכור בעוד חצי שנה?
    http://www.bakbuk.co.il/htmlpage/forum/viewtopic.php?t=408

  2. יאיר גת Says:

    אם אכן הטקסט התפרסם באחד המדורים ,אין ספק שהאחריות היא על הנהלת האתר .הנקודה שלי היא שבלי קשר למקום הפרסום או לדעתם של העורכים והמגיבים ,לכל טקסט ברשת יש חיים משלו ועדיף לתת לו לחיות מאשר לנסות להעלים אותו ,אפילו במחיר התנצלויות ותיקונים

  3. NERI Says:

    לא קשור אבל הייתי חייבת.
    אתמול יצא לי לראות את הדוקומנטרי סו קולד שהשתתפת בו על הברסרי
    התיישבתי כי ענין אותי החלק שלך בתכנית, אבל לא היה חלק שלך, רק אוסף דבילים מושלם שהוציאו שם רע ובזוי לכל מי שנוגע באלכוהול.
    תנחומיי שנקלעת למיצג המעליב הזה .
    שא ברכה

  4. יאיר גת Says:

    אל תגידי שלא הזהרתי. תודה על ההשתתפות, ושלא נדע עוד מיצגים שכאלה, או שלפחות נדע להגיד להם לא

  5. גיסר Says:

    ? רגע, היו מכות ולא קראו לי
    אתם, אנשי היין, חייבים ללמוד לקרוא לאנשי האלכוהול ברגעים כאלו. בשביל זה אנחנו חיים
    😉

  6. יאיר גת Says:

    עזוב גיסר ,אפילו מכות כמו שצריך לא היו שם

כתיבת תגובה

