לוקאס – מאז"ה טעים

לוקאס ,שנמצאת בקומת הכניסה של אחת ממפלצות השיש החדשות בלב העיר – מאז"ה 5 ליתר דיוק ,חוגגת שנה להיווסדה ובמקביל עוברת בשלמותה לידיה של לימור חדד .למרות המיקום השכונתי והאווירה הידידותית ,המקום לא ממש התקבל כאופציה לגיטימית בקרב תושבי לב-העיר ,לעומת זאת הוא מעניק חוויה תל-אביבית לתושבי חוץ ,בעיקר מהשכונות הצפוניות

זו הפעם השלישית שלי בלוקאס והפעם הראשונה שלא ישבתי על הבר ,אלא על במיקום מרכזי שאיפשר לי להתרשם מהחלל – לא גדול מדי אבל מאפשר נשימה חופשית ,ומהמוזיקה שהייתה אמנם זניחה אבל עוצמת הקול תרמה לאווירה חמה של מקום שהכל יכול להתרחש בו ,בלי יותר מדי טקסיות ,על גבול הבר

חבריי לשולחן כבר ישבו שם עם כוסות של משהו שנראה כמו פטל .ההצעה ליין לבן התקבלה בלי יותר מדי התנגדות והבחירה נפלה על פייר ספאר גיוורצטרמינר 2004- לבן אלזאסי חצי יבש עם ריח מטורף של ליצ'י ,גוף בינוני וסיומת מרירה .לידו אכלנו בוקס קממבר במילוי קונפי שום ,אני אגב מעדיף את הקממבר שלי בלי שום ,וסלט קינואה שהיה ממש טעים ,תאמינו לי ,עולה לי בבריאות לכתוב קינואה וטעים באותו משפט

היין אזל די מהר אז המשכנו את הקו הלבן עם שאבלי סן ז'ק לואי מקס 2005 שהיה רע כמו ששבלי לא מוצלח יכול להיות רע .מעופש ,וחסר חיים כמעט לחלוטין .טרילוגיית הבשרים שהוגשה לצידו כללה נתח אנטרקוט ,נתח פילה וצלע טלה ברוטב בורדולז שהרים את האנטרקוט לשחקים ,לא הפריע לפילה והציל את הצלע מהתרסקות כואבת

למרות שאני לא מבין גדול במתוקים ,אני חושב שגם הקינוחים בלוקאס הם סוג של שיחוק במיוחד הסברינה הקלאסית שעברה שדרוג רציני .בסך הכל נעים בלוקאס .טעים ,לא יומרני ולא יותר מדי יקר ,אני מקווה שיצא לי להגיע לפני היומולדת הבא .בעצם ,אני מקווה שאוכל להגיע בעשרים ואחד לפברואר לארוחה שתיערך שם בשיתוף יקבי כרמל .בארוחה יוגשו ארבע מנות שכל אחד מהן תלווה ביין של כרמל ,עמוס רביד היינן יתן הסברים על הקשר בין היין לאוכל וכל הסיפור יעלה 150 ש"ח לאדם

תגובה אחת to “לוקאס – מאז"ה טעים”

  1. avitalgloberman Says:

    מעניין
    הייתי שם לפני שנה כשנפתח
    והיתה אווירה סתמית, שלא לומר זקנה..
    אולי זה השתנה

להשאיר תגובה

