אני לא מאמין שעשיתי את זה

בקיץ האחרון נתבקשתי לכתוב כמה אייטמים עבור מוסף אלכוהול שהיה אמור להיצמד למגזינים של רייטינג .חיליק גורפינקל ,שערך את המגזין לקח לעצמו את כל הוויסקי ,הקוניאק והיין והשאיר לי להתעסק בקוקטילים ,בריזרים ורוזה ,כמו שאומרים אצלנו ,להתחבר לצד הנשי שלי .בסוף הייתה מלחמה בצפון וכל המגזין בוטל או נדחה או הוקפא ,בכל אופן המגזין לא יצא .אני באמת לא מאמין שעשיתי את זה אבל הכל אמת :טעימה השוואתית של אלכופופס ,לגזור ולשמור לקיץ הבא

עשר סיבות למותם המתבקש של האלכופופים
כי כולם אומרים שהגיע הזמן
כי מי שמתחיל עם אלכופופ יגמור עם דאקירי תות
ונתרן ציטרט E 212 – כי רק אלוהים יודע מה זה
כי זה משקה של כוסיות
אבל אין בו מספיק אלכוהול כדי לגרום להן לשתף פעולה
הרבה יותר מעניין להכין מוחיטו
הבקבוקים קטנים ויקרים מדי
בחלק מהם מסתתרים משקאות ממש נחותים
כי הם מתוקים מדי
כל טרנד חייב בסוף למות

עשר סיבות לכך שהאלכופופים עוד כאן
אפשר להשיג אותם בצבעים מגניבים
הבקבוקים שלהם מוצלחים
יש מבחר עצום של טעמים לא מסובכים
זה משקה של בחורות
וכשמדובר בבחורות אסור לזלזל ב – 5% אלכוהול
אפשר לקחת אותם לכל מקום
הם לא תופסים מקום במקרר
לא צריך לחכות שימזגו או יערבבו אותם
הם פחות כבדים מבירה
בגלל ששוק האלכופופים מוערך בכ – 10 מליון דולר

נניח שאתם מייצרים רום. משקה שאף אחד לא סופר ושחוץ מקוקטילים אין הרבה מה לעשות אתו ונניח שאתם רוצים למכור יותר .הרבה יותר .מה תעשו ?תערבבו את המשקה המסורתי שלכם במיצי פירות תוססים ,תנו לכל העסק אריזה מגניבה ושם קליט ,ושחררו את המוצר החדש לשוק בעיתוי הנכון .עכשיו כל מה שנשאר לכם זה לשבת ולספור את הכסף .זהו פחות או יותר התהליך שעברה בקרדי ,יצרנית הרום הוותיקה ,שהבריזרים שלה היו הראשונים ששטפו אותנו בקיץ של 2001 עם שפע של טעמים מרעננים וצבעים זרחניים או להפך .המחשבה שעברה בי כשראיתי בריזר מלון בפעם הראשונה הייתה "הי ,גם אני רוצה כזה", משהו בגודל של הבקבוק ובעיצוב הזרחני משך אותי ,ואכן אותו קיץ, השתמשתי בלא מעט בקבוקים כאלה כדי להתגבר על שבוע חופש משפחתי בשמש האילתית. הסוכרים נתנו אנרגיה, האלכוהול נתן בראש ומהטעמים הצלחתי להתעלם ,אבל מאז ועד היום לא יצא לי לצרוך אלכופופים מרצוני החופשי

בעוד אני מתעלם ,נחת כאן גם סמירנוף אייס ,אלכופופ מבוסס על סמירנוף אדומה ולימון מוגז .ממפעלי קמפרי הגיע קמפרי מיקס המאוד מגניב ,שעד הקיץ שעבר עוד אפשר היה להשיג בשוק הכרמל וגם זה בקושי .אחרי האריות הגיעו גם שועלים כמו רד-סקוויר מיקס מוכן לשתייה של וודקה באותו שם, עם קפאין וטאורין .אפילו יקב הגליל ,יצרן של כמה מותגי עראק חביבים ,הפתיע בקיץ שעבר וקפץ על הטרנד עם מוזה – סדרת אלכופופים ים תיכוניים על בסיס אניס.

את השמועות על מותם של האלכופופים אני שומע עוד מהסוף הקיץ שעבר .זה גימיק חולף ,אמרו לי אז כמה אנשים שחיים את התחום ,ובכל זאת ,המקרר בפיצוציה הקרובה למקום מגוריכם, מעיד על כך שלמשקאות המוכנים לשתייה נותרו עוד חיים ארוכים – אם הם מריחים משונה זה רק כי יש בהם חומרי טעם וריח .השבוע התכנסנו לטעימת אלכופופים השוואתית. באמת שניסינו להתייחס ברצינות לצבעים ,לריחות ,לטעם ,לתחושה בפה ולאפטרטייסט ,אבל לא שכחנו לרגע ואני מקווה שגם אתם לא תשכחו ,שבסך הכל מדובר במשקאות קיץ קלילים ,ושבמונחי רעננות ואלכוהוליות כולם בלי יוצא מן הכלל, עושים את העבודה

 

מקום 8- Red Square Reloaded
תחשבו על רדבול שהוסיפו לו המון סוכר .עכשיו תוסיפו עוד קצת סוכר .ועוד כפית קטנה .זהו ,עכשיו אתם יכולים לתאר לעצמכם כמה מתוק המשקה הבריטי הזה. לפי הלוגו והצבעים שלה החלום הכי גדול של וודקה רד סקוויר הוא להיות סמירנוף ואם למושא החיקוי יש אייס אז למה לא לנסות לייצר משהו דומה .הוודקה עצמה אגב ,לא רעה כלל ,אבל המיקס שלה עם הקפאין והטאורין אפשרי בתנאי שזה הדבר היחיד שיש לשתות ואין בסביבה ברזיה

מקום 7 מוזה פסיפלורה
יותר מילים נשפכו לאחרונה על הפרי הכתום הזה ,מאשר גלונים של תמציות טעם וריח במפעלי פרוטארום .אם זה טוב לשמפו', אמרו לעצמם ודאי היצרנים, 'למה שלא נוסיף לזה קצת אניס ומים מוגזים ונמכור את מה שיצא בתור מוזה פסיפלורה .אנשים ימותו על זה'. למוזה פסיפלורה יש ריח של מיץ תפוזים שנותר זמן רב מדי בבקבוק פתוח ,הוא מוגז בעדינות נעימה, אבל מדביק את הפה בסוכרים ומותיר אחריו רק שמץ של אניס .החדשות הטובות הן שהבקבוק ממש יפה ויש לו גם פקק הברגה

מקום 6 בקרדי בריזר לימון לייט
יצרנים ויצרניות יקרים .משקאות אלכוהוליים זה לא יוגורט .עזבו אותנו מהלייט ומהביו .גם החיידק הידידותי אל קזאי יצא לנו מכל החורים .תנו לנו לשתות .מה שהופך לדעתי את הלימונדה הזו ללייט זה השימוש בממתיק מלאכותי .לכן היא תחבב אולי על כל אותם סאקרים שבאמת מאמינים שלמיץ לימון לייט יש בדיוק אותו טעם כמו זה עם הקלוריות, ושקפה עם סוויט אנד לואו זה טעים ליד הקינואה .חברים יש לי חדשות בשבילכם , זה לא .ואם אתם כבר מכניסים אלכוהול לגוף ,תאמינו לי שעוד קצת סוכר לא יזיק

מקום 5 בקרדי בריזר אננס
הרחה ראשונה של הבקבוק הפתוח מעלה זיכרונות מחופש גדול לפני שלושים שנה .היינו בבריכה ומישהו נתן לי לטעום ארטיק לבנבן בטעם אננס- הפסיפלורה של הסבנטיז .כבר אז לא התלהבתי .גם הטעם של הבריזר מתקתק ותעשייתי, ורק שנייה לפני שהוא נמוג מהפה הוא מזכיר קצת את המקור, עד כמה שמשהו בטעם אננס יכול להזכיר את הפרי עצמו

מקום 4 בקרדי בריזר לימון
כל ברמן יודע שתוספת קטנה של לימון, יכולה לשדרג אפילו את המשקה המעפן ביותר .בכלל יש משהו בחמיצות שמסוגל לרענן ולהחיות את כל הטעמים בסביבה .כל מי שהזליף אי פעם מיץ לימון טבעי על סלט בן יומו ,מכיר את התופעה .גם הבריזר הלימוני מפגין מוצלחות יחסית ,ומעניק תחושה חמצמצה ומרעננת .ללא ספק ועל דעת כל הטועמים, הלימון הוא המוצלח ביותר מבין הבקרדי בריזרים הקלאסיים

מקום 3 מוזה אשכולית אדומה
הפתעה! דווקא משקה שהתלכלכתי עליו בעבר ,ושזכה לקיתונות של רפש מילולי מכל מי שנתקל בו במסגרת קידום המכירות בפסטיבל הקולנוע הירושלמי ,לקח כאן מקום שלישי .מסתבר שהשילוב המוצלח בין האניס לאשכוליות האדומות ,מצליח לעבור בצורה הולמת גם כשמכניסים אותו לבקבוק .הוא אולי לא מאוד מוצלח מאוד כשהוא האלכופופ היחיד בסביבה ,אבל בהשוואה למתחרים הוא מתגלה כאופציה סבירה ביותר

מקום 2 בקרדי בריזר ריגו
האח הקטן והמוצלח של הבריזר .הוא שוכן בבקבוק יפה יותר עם פקק הברגה ומתאפיין בטעם עדין של לימונים ירוקים וסיומת מתקתקה אך לא בלתי נעימה .את הריגו מייעדים היצרנים לקהל גברי ומתוחכם .היות ואני עונה לפחות על חצי מהדרישות ,די נהניתי מהריגו, שבאמת מפגין בגרות בהשוואה לאחיו הצעקניים .מצד שני כמה גברים מתוחכמים אתם מכירים שיצעקו לברמן שלהם תן לי בקרדי ריגו

מקום 1 סמירנוף אייס
המנצח הגדול של הטעימה הזו ובכלל .ההחלטה של סמירנוף להתמקד בטעם אחד בלבד ,מוכיחה את עצמה כל פעם מחדש .מבין כל מה שטעמנו, רק האייס היה באמת טעים .משהו באיזון בין הטעם הלימוני לבין המרקם המפנק ,עושה שם את העבודה ועושה אותה היטב .אפילו מי שלא כל כך מתחבר לעולם האלכופופים ,יהיה חייב להודות שמדובר במשקה מנצח .על כל בקבוק סמירנוף מופיעה האזהרה "שתו באחריות" ואני אומר: שתו באחריות אפילו אם זה אלכופופ

17 תגובות to “אני לא מאמין שעשיתי את זה”

  1. drinking Says:

    השוואה מעניינת. אני דווקא אהבתי את הבריזר אננס מהקטגוריה הזו, אם כי כמוך לא ממש יצא לי לטעום ולהתעמק ברוב
    אם סתם לרגע הייתי משווה עלויות, של שמונה בקבוקים במחיר סופרמרקט של 10-12 שקל כ"א וחושב איזה יין(ות) אפשר לקנות בסכום הזה אולי הייתי מגיע למסקנה משעשעת

    בכל מקרה, לא תמיד אפשר להתווכח עם הצלחה, כמו כאן. נעדר מהטעימה נציג ישראלי של הז'אנר, שמיוצר ע"י יקב גדול בבקבוקי 750 מ"ל 😉

    שבוע טוב!

  2. יאיר גת Says:

    הבעיה העיקרית של הנציג הישראלי שאנחנו מדברים עליו היא ההתמקמות שלו בקטגורית היין .אם הוא היה מגדיר את עצמו כבריזר ,יש מצב שהוא היה נכנס למקום די גבוה ברשימה

  3. drinking Says:

    עד כמה שאני זוכר לא כתוב על הבקבוק שזה יין. הקישור היחיד נעשה אולי ע"י השימוש בשמות זני הענבים, והשם הלועזי שמקושר לסדרת הסופרמרקטים, שתהרוג אותי אם אני מבין למה שמישהו ירצה לקשר משהו אליה…

    כמו שכבר כתבו חכמים ממני, אם היו משווקים אותו בקונטקסט הנכון יכול להיות שהוא היה מוכר יותר

  4. יאיר גת Says:

    אני חושב שציון הזן והקישור לסדרת סלקטד הם בדיוק מה שהיה צריך כדי להגדיר את היאנג כיין לפחות מבחינה תפיסתית .עכשיו כשאני חושב על זה ,בבקבוקים אישיים יכול להיות שזה היה אפילו נחמד ,וגם עם הרבה פחות סוכר אבל זה כבר עניין אחר .

    אגב ,הראית איזה יופי עובדים הסנאפים מהקישורים בסרגל הימני?

  5. drinking Says:

    כן זו אופציה חמודה, וורדפרס משקיעים בחידושים כל הזמן
    מי יודע, אולי בסוף אפשר יהיה לשלב אנגלית באמצע משפט עברית בלי שזה יהפוך את השורה…

  6. יאיר גת Says:

    כן יהי רצון

  7. jonjuan Says:

    יש גם אתרים שבהם יש הסבר מהו כל E212…

    http://www.ukfoodguide.net/enumeric.htm

  8. אודיסאוס Says:

    במו עיני ראיתי פעם אנשים ששותים קוקה קולה (אני מסתובב בחברה הלא הנכונה, אני יודע), אז למה שלא ישתו בריזר?

  9. יאיר גת Says:

    ג'ון ,אני לא בטוח שאני באמת רוצה לדעת את האמת על כל החומרים האלה .אודיסאוס ,מבחינתי שאנשים ישתו בנזין, רק שלא יבקשו ממני לכתוב על זה

  10. NERI Says:

    יאיר, איזה בקיאות בעולם הכוסיות ובמהירות השפעת הציטרזין ומרעיו בתוספת 5 אחוז אלכוהול על
    מוחן המאותגר ממילא. ובעניין הגבר המתוחכם והעדפותין ( איזה ניגוד בולט לעין
    מסתבר שיש לי טעם של גבר מתוחכם, אז מה זהאומר
    וב30 השנה האחרונות אני ממש לא כזאת
    אז אני יוסיף תובנה נשית
    חראם לשתות 5 אחוז אלכוהול עם 2000 קלוריות, אם כבר אז להתחיל בכוסית יין ולהנות יותר.
    אבל בסופו של דבר, הטור מצוין ומאד נהנתי לקרוא.

  11. אודיסאוס Says:

    יאיר: קבל ח"ח 🙂

  12. אודיסאוס Says:

    נרי: כוסית, בהגדרה, זו מישהי שלא איכפת לה מה היא באמת, אבל אכפת לה מה אתה חושב עליה. לכן, ההכדרה של יאיר קולעת.

  13. יאיר גת Says:

    נרי ,מקווה שלא לקחת את הטקסט באופן אישי .נראה לי מצחיק לצאת קצת שוביניסט כדי ליצור איזון עם נושא הכתבה. אודיסאוס ,אהבתי את האבחנה

  14. drinking Says:

    אכן הגדרה ראויה ותמציתית לכוסית, אודיסאוס

  15. NERI Says:

    יש לך מראה מקום ביבליוגרפי להגדרה הזו של כוסית?
    .ויאיר מורי ורבי, כל מה שאתה אומר אני משתדלת לקחת אישית ולשתות אותו

  16. יאיר גת Says:

    נרי, העיקר שזה יהיה באחריות .תודה

  17. מישהו Says:

    תקשיב יא הומו למה נראה לך שאתה תכתוב שעוד קצת סוכר לא יזיר בגוף? אה יא הומו
    ומה אם אני חולה סוכרת נעורים שלא יכול לשתות סוכר?
    אה?
    חתיכת אינפנטיל מטומטם.

כתיבת תגובה

