!חומוס על הבוקר?! כן

 הבוקר היו לי סידורים ביפו שהסתיימו בסביבות תשע , כך שאת הארוחה הכי חשובה ביום, לקחת ליד שולחן העץ אצל אבו חסן ברחוב הדולפין. המסבחה הייתה חמצמצה, מלטפת ובטמפרטורה מדוייקת. ישבתי עם עוד כמה אנשים שנראו כמו אנשי עמל בדרך לשגרת יומם וכל הסיטואציה הרגישה נורא נכון. כשחזרתי לתל-אביב ולסביבת העבודה הרגילה שלי, שמחתי  לספר בכמה הזדמנויות על החומוס שאכלתי בבוקר. התגובות שקיבלתי נעו בין הלם לזעזוע עמוק. חומוס על הבוקר? שאלו אותי עמיתי למשרד כששפת הגוף שלהם אומרת פחד ותיעוב

ולהם אני עונה: כן! וכן! חומוס על הבוקר!. חומוס במינון נכון הוא הרבה יותר הגיוני מאשר חומוס בצהריים. אם מנה מאוחרת הופכת אותי למהורהר ואיטי יותר, הרי שמנת שחרית ממלאת אותי באנרגיה ובשמחת חיים, שמחזיקות עד אחר הצהריים לפחות שלא לדבר על זכרונות הטעם שממשיכים לחיות בחיך שעות לאחר שנבלע הזרזיף האחרון. אגב לא חייבים לפרק את כל הפיתות. סוד ההצלחה שלי הוא לרדת על הצלחת עם מזלג ולנגב רק את הסוף – זה יוצא פחות מחצי פיתה

6 תגובות to “!חומוס על הבוקר?! כן”

  1. drinking Says:

    מזכיר לי מאורע בתקופת השירות הצבאי. הגעתי בסביבות עשר וחצי בבוקר למצפה רמון (אפשר לנחש באיזו שעה צריך לקום בשביל להגיע בתחבורה ציבורית בשעה כזו). הגעתי לשווארמה שכונתית קטנה ואיכותית בהפסקה שעושה האוטובוס שם, ועמדתי מורעב מול הדוכן וגליל השווארמה הבתול וחככתי בדעתי. מצד אחד זה ביזארי לחלוטין, מצד שני אני רעב ומבחינת השעות שאני כבר ער זו ארוחת צהריים מאוחרת. שיתפתי בהתלבטות את המוכר, וקיבלתי פנינת חוכמה שאני שומר (אבל לא מיישם) עד היום

    כל שעה ביום היא שעה טובה לשווארמה!

    זו כנראה הייתה השווארמה הכי טעימה שאכלתי בחיים

  2. Islay Says:

    הכרתי פעם מישהו שכל יום שישי היה חייב לפתוח את הבוקר באיזה חומוסיה ספציפית, לא זוכרת איזה, עם מחלוטה עצבנית. זה תמיד נראה לי הזוי. (:

  3. ניימן Says:

    וודאי ווודאי – חומוס *רק* על הבוקר. בצהריים חומוס עוזר בעיקר לעיניים להיסגר – בעוד שבבוקר, מלבד היותו יותר טרי (זה מה שטוענים), הוא גם משביע עד אחר הצהריים.
    (והנה כל פילוסופיית החומוס שלי על רגל אחת :-))

    כבר שנה ומשהו שפעם בשבוע אני וחברים קופצים מוקדם בבוקר, לפני הלימודים, לאבו חסן או בהדונס בשביל לאכול מנה. אחד מאיתנו אפילו הולך שלוש פעמים בממוצע – אבל זה כבר קצת מוגזם בשבילי.

  4. יאיר גת Says:

    ניימן, במקרה או שלא בשתי החומוסיות שהזכרת גם ככה קשה מאוד להשיג מנה אחרי אחת וחצי
    בצהריים. לא מזמן עמי הצדיק מבהדונס הלך לקראתי והסכים למכור לי בסביבות אחת וחצי, שאריות של פול עם טחינה וביצה. האמת, היה טעים לאללה

    דרינקינג – את השווארמה הכי טעימה אתה יכול למצוא במדווינסקי בבוגרשוב – יש שם גם שווארמה מדגים ובכלל מדובר במקום שראוי לפוסט משל עצמו אם לא למעלה מזה

    איילה – אם זה אותו אחד שאני מכיר, אז הוא החליק עם הקטנוע בדרך לפול של יום שישי בבוקר. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק

  5. drinking Says:

    היי יאיר, נראה לי שיותר נוח להשתמש בשם ליאור

    נעים מאוד

  6. Islay Says:

    קטנוע? לא חושבת. כנראה שיש שני חובבי מחלוטה בשישי על הבוקר בתל אביב. (:

כתיבת תגובה

