R.E.S.P.E.C.T

בחמישי האחרון ,השתתפתי במסגרת פאנל הטועמים של בקבוק ,בטעימת יינות אוסטרליים שמיבאת לישראל חברת ריספקט – חברת היבוא של טיב טעם .יש טעם להרגיש קצת לא נוח כשמתבקשים לטעום ולדרג יינות תחת קורת הגג המפנקת של היבואן ולהביע דעה לא מתובלת  על היינות המדוברים שחלקם ,איך לומר ,לא ממש העיפו אותנו מהכיסא. למרות הקושי אני מקווה שיצאנו אובייקטיבים .אני שמחתי להכיר כמה יקבים אוסטרליים כמו בארוסה ואלי ו-ליסינגהם ואם השיראז המבעבע של בארוסה היה עולה פחות מ- 550 ש"ח הייתי מתייחס אליו כאל ההפתעה של האירוע

11 תגובות to “R.E.S.P.E.C.T”

  1. Gil Says:

    היינות פה זולים – וזה לאחר מיסים והיטלים מקומיים גבוהים., מיותר לציין כי בייצוא עלויות אלו לא נכנסות למחיר הבקבוק.
    מתח הרווחים של היבואן בארץ הוא כנראה שערורייתי

    עד כאן מאוסטרליה

  2. drinking Says:

    הכתבה בבקבוק מעניינת ואינפורמטיבית. המסקנה המבקשת ממנה – בשביל לעבור את ה-85 בציון צריך לעבור את ה-150 ש"ח במחיר. מכיוון שאני לא מכיר את היינות שנטעמו והיית רוצה לקבל נקודת ייחוס לסקאלת הציונים, כיצד היית מעריך למשל בקבוק שיראז-קברנה של ג'ייקובס-קריק מבחינת ציון?

  3. יאיר גת Says:

    באופן אישי די קשה לי עם עניין הציונים, אבל לשאלתך נראה לי שהג'ייקובס קריק שיראז קברנה 2002 היה מתמקם אי שם במרכז הטבלה

  4. drinking Says:

    אז אם אני מבין נכון, בתחום המחירים של מתחת ל-100 שקל, אפשר לקבל תמורה (אוסטרלית) יותר טובה ממה שטעמתם

  5. יאיר גת Says:

    בלי להיכנס לפרטים או לברר למה בדיוק אנחנו קוראים תמורה אוסטרלית, אני חושב שהבנת נכון. בסך הכל, כמו שכתבתי, לא נרשמו יותר מדי נפילות מהכיסא

  6. NERI Says:

    חבל שמישהו מתמחר בקבוק במעל מאה שקל בידיעה שלא נופלים מכסא מהטעם, אני חשבתי שהמחיר בתחום האלכוהול לרוב מעיד גם על האיכות התמורה המצופה.
    כנראה שאני עדיין נאיבית…

  7. יאיר גת Says:

    תמחור הבקבוקים נקבע לרוב לא על פי מה שיש בהם ,אלא על פי שיקולי היצע ,ביקוש ,פרסום ,מיסוי והמון עלויות שאין כל קשר בינן לבין איכות המוצר .בסביבות מאה ש"ח רוב הסיכויים שתקבלי יין מושקע ועשוי היטב .אם תתרגשי ממנו או לא זה כבר נתון לחושים שלך .אגב, בקבוקים פגומים יכולים להופיע בכל רמות המחיר ובמקרים רבים ניתן להחזיר אותם

  8. גיורא Says:

    אוף טופיק לגמרי:
    http://www.wpplugins.org/

    אתר שיש בו מיליון פלאגינים לוורדפרס

  9. שגיא Says:

    יאיר (ושות'),

    אני חושב שחשוב להראות פה גם דבר נוסף, והוא שיש ערך לטעימה עיוורת גם כשהיבואן מארח אותך, וזאת תעודת כבוד ליאיר, שי, יריב, ניר ויובל, שהיו בפאנל.
    נראה לי שהציונים בהחלט משקפים את איכות היינות והיבואן והצוות גם פחות או יותר הסכימו איתנו. המסקנה שצריך לעובר את המאה שח כדי לקבל יין אוסטרלי ראוי היא לא לגמרי נכונה, ראו סולטרם שיראז 2003, ראוי לגמרי ב- 55 – 60 ש"ח – אבל צריך לעבור את החמישים, ללא ספק.
    אגב, גם באנגליה, אם רוצים לשתות יין נורמלי – צריך לעבור את מחסום השבע לירות. העניין הוא ששם יש יותר יינות נורמליים לבחור מהם…
    הבעיה של ריספקט בעניין הזה היא שאין להם יין סביב 80 ש"ח. הנחמדים היו אומרים שלפחות יש להם הגינות שלא למחר יין זול בשמונים ש,ח, כדי לגשר על פערים בתמהיל היין. גם זה לטובה.

  10. drinking Says:

    היי שגיא

    כשאמרתי "צריך לעבור את המאה שקלים בשביל לקבל יין ראוי" התכוונתי רק ליינות שבטעימה. הבסיס ההשוואתי שלי ביינות אוסטרלים אינו גדול, אבל אני חושב שלג'ייקובס קריק שיראז-קברנה למשל, וללינדמנ'ס קווארה מרלו, למשל, אפשר לקרוא סבירים בלי להתקרב למאה ש"ח, ולכן הם נותנים תמורה יותר טובה מהיינות בטווח המחירים הדומה שטעמתם בפאנל. האם אתה מסכים עם הקביעה?

  11. שגיא Says:

    אני לא חושב. הג'ייקוב'ס הוא – לטעמי – יין לחלוטין שטוח. אבל השאלה היא מה אתה מחפש למצוא ביינות שבמחירים האלה.
    אין ספק שמול היינות של ריספקט תמצא יינות טובים יותר במחירים האלה. עובדה, זה מה שטעמנו. אני לא בטוח אם "טובים יותר" זה העניין. מה שאנחנו מחפשים בטעימות האלה, ומה שמחפש הצרכן של היינות המסוימים האלה, הם דברים שונים לגמרי. צרכנים מחפשים יין בסיסי דווקא, לא מתוחכם ולא "תובעני". יין שיסתדר יפה עם האוכל שלהם ולא ידפוק להם את החיך…
    לכן, לטעמי, עד ארבעים-חמישים שח, להגיד על יין שהוא יין חביב, או יין לשתיה ,הוא לא דבר פסול, או רע, נהפוך הוא – זה יין "מתאים". מנגד, אם במחיר הזה מוצאים יין שיכול לעניין גם מישהו שיין מעניין אותו – הרי זה משובח.

להשאיר תגובה

