כיצד תחסכו שישים וחמישה שקלים

זה פשוט מאוד. אל תגיעו לפסטיבל ימי היין שמתקיים בימים אלה בהאנגר 11 שבנמל תל-אביב. בפסטיבל שבו ביקרתי אמש, מציגים מעט מדי יקבים שמכולם הספקנו להתרשם באין סוף הזדמנויות נוספות. למרות ש-שישים וחמישה שקלים לכניסה, כוס יין עשר טעימות זה נשמע עסק לא רע כלל, קחו בחשבון שרוב היקבים מציגים בסביבות 4 יינות כל אחד, כך שבעשר טעימות תכסו בקושי שלושה ביתנים. נקודות אור: יקב קטלב ויקב שדה בוקר, נקודת חושך: ההרגשה שאירועי יין הפכו ממוסחרים מדי ומעניינים פחות- או שאולי זה רק אני. בהמשך השבוע אני מקווה שיהיה לי זמן לפרט, את שאר היום אני מקדיש למנוחה לקראת המסיבה של וודקה סוודקה בברקפסט. שיהיה שבוע טוב

15 תגובות to “כיצד תחסכו שישים וחמישה שקלים”

  1. drinking Says:

    תודה על ההמלצה להמנע!

    בחג בשבועות האחרון התקיים בחיפה ערב גבינות ויין. הגיעו כ-15 יקבים, בעיקר הקטנים. עלות הכניסה הייתה 25 ש"ח כולל כוס (לא רעה), וכל הטעימות היו בחינם.
    די אהבתי את המרלו של קדש ברנע, אפילו ראיתי אותו בסופרמרקט לאחרונה.
    האם בכל זאת טעמת משהו מעניין באירוע?

    בנוסף, שמעתי משהו על יריד יין ברשל"צ בחוה"מ, האם יש פרטים על זה כבר?

  2. יאיר גת Says:

    קודם כל ,שלום ותתחדש על הבלוג .קצת מוזר לי שראית משהו של קדש ברנע ברשתות .המרלו שלו אגב די שווה. יקב קטלב מהרי יהודה הציג קברנה סוביניון מאוד עוצמתי וגם בלנד ק"ס מרלו לא רע בכלל .חוץ מזה היו שם גם אלכסנדר הגדול 2003 המרשים וסנדרו 2004 של יקב אלכסנדר .חוץ מזה ומהחדשים של תבור שלא טעמתי באירוע – די יבש .לגבי ראשון אין לי מושג, אם יגיע לאוזני משהו, אעדכן

  3. drinking Says:

    תודה וברוך הנמצא,

    מסכים איתך לגבי המרלו שלו, לדעתי בעל אופי ייחודי לפחות בהשוואה למה שיצא לי להכיר.
    לא רק שראיתי את היינות שלו ברשתות שיווק, אפילו יש להם סטנד משלהם (רשת 'מגה'), ומציגים שם את המרלו, ואת הבלנד מרלו-ק"ס שלהם שאת שמו אני לא זוכר.
    המחירים נראו לי די סבירים, כחמישים ש"ח לבקבוק (במסעדה שמתמחרת את היינות בצורה סבירה יצא לי לשלם על הבקבוק כ-110 ש"ח).
    לגבי החדשים של תבור – הייתי בטעימה שהם עשו ברשת 'דרך היין', ולמעט סוביניון בלאן גיר מסדרת אדמה, ממש לא התלהבתי.

    אני יוצא לשתות גינס, לאחרונה אני מזניח את האישה הוותיקה הזו. שבוע טוב.

  4. יאיר גת Says:

    צודק חביבי ,הטעות היא שלי ותודה על התיקון. התבלבלתי בין יקב שדה בוקר לקדש ברנע

  5. NERI Says:

    יאיר שלום
    2 שאלות מהותיות לי אליך
    כמה בקבוקי יין להביא לארוחת חג שבפועל יולאמו לטובת 4 שתיינים מקסימום
    ואם יש לך תקציב של מאה שקל לזוג בקבוקים בערך אז איזה היית קונה?
    תודה

  6. יאיר גת Says:

    . הלו נרי .לארבעה שתיינים לא הייתי מביא יותר משני בקבוקים ראויים ואולי עוד אחד לצורכי פולחן
    לגבי השאלה השנייה ,אין מצב שאני עונה עליה מפורשות בלי להסתבך עם כל העולם ואחותו לכן אני מציע שתפני לביקורות קודמות בבלוג זה וגם לפרוייקט המתגלגל- מי לוקח. בערוץ האוכל של אן אר ג'י ,שמתייחס ליינות בטווח המחירים המדובר
    http://www.nrg.co.il/online/12/ART1/479/234.html
    שתהיה שנה מצויינת

  7. drinking Says:

    שלום נרי,

    אני מקווה שיאיר לא יכעס, אבל בניגוד אליו אני חובבן ולא נראה לי שמישהו יאשים אותי בשיווק נסתר. יש לי כמה רעיונות לבקבוקים בטווח המחירים הזה ומטה, כדאי גם להתחשב בהתאמה לסוג האוכל

    שיראז קברנה סוביניון 2004 של יקב הרי גליל – אי אפשר להשיג בכל רשת שיווק, אבל בחנויות יין לא נראה לי שהוא נעדר. צריך לעלות בסביבות החמישים, מתאים לדעתי האישית גם לבשר וגם למנות קלות יותר.

    בחנויות זולות (סיטואנים וכו') אפשר להשיג גמלא קברנה סוביניון 2003 בסביבות החמישים ש"ח. מדובר על ק"ס מעודן ונעים, שלדעתי מתאים מצויין למנות בקר.

    לארוחות קלות יותר הייתי קונה בקבוק מרלו של יקב קדש ברנע, שכמו שדובר כאן אפשר להשיג אותו בחלק מרשתות השיווק בכחמישים שקל. מדובר על יין עשיר ופירותי, הנגיש גם למתחילים.

    יאיר, לגבי הכתבה שלך, אני חייב לציין שחבל שה'שיאון האדום', גם הוא של רמה"ג (סדרת גולן) אינו תופס את הפופולריות של החרמון האדום. לדעתי הוא נעים יותר לשתיה ובעל טעם עשיר יותר – כל זאת במשהו כמו 20% פחות במחיר – מחוץ לרשתות השיווק.

    חג שמח לכולם

  8. יאיר גת Says:

    יכעס? להיפך! בעיקר כשמדובר בבחירות לא רעות בכלל

  9. drinking Says:

    טוב, בהשראת הדיון פה כתבתי בעמוד שלי המלצות לשמונה יינות אדומים מקומיים לחג
    אשמח לקבל חוות דעתכם

  10. Islay Says:

    בשבילי הרי גליל הוא תמיד קניה בטוחה, ולא סתם הוא תמיד נכנס לרשימות של התמורה הטובה ביותר למחיר. בדרך כלל הוא מאוד מוצא חן גם בעיני ותיקי יין וגם בעיני מי שבקושי שותה.

  11. NERI Says:

    צדיקים גמורים , ידעתי שמישהו יחלץ לעזרתי וראו איזה פלא קניתי כבר את הראשון וכנראה שקלעתי לרעיון כי קניתי את השיראז הנ"ל
    ב. אני לא מתחילה בענף האלכוהוליזם אז תרגישו חופשי לאתר , אחרי הכל זו ארוחת חג משפחתית צריך חומרים משובחים ביותר כדי לעבור את החוויה הזו
    ויאיר מוזמן להנהן עם הראש ולא להתערב ממש..
    תודההההה

  12. NERI Says:

    תיקון טעות: חופשי לאתגר

  13. drinking Says:

    שוב היי נרי

    אם את לא מתחילה וכך גם שותפייך לארוחה, אני חושב ש-יראון זו בחירה טובה. האם יצא לך לשתות ממנו?
    כתלות בארוחה (לדעתי סגנון לזניה, פסטה, או גם בשרי), גמלא סנג'ובזה 2003 זו בחירה מקורית ונחמדה. אגב, מישהו יודע על עוד יקבים מקומיים שעושים יין זני מהסנג'ובזה?

    בנוסף, מזה זמן מה אני סקרן לגבי המרלו מסדרת גולן של רמה"ג, אנצל את ההזדמנות ואומר שאשמח לשמוע עליו דברים לכאן או לכאן

  14. יאיר גת Says:

    יקב יפתחאל מאלון התבור ,עושה אחד לא רע בכלל וגם הסנג'ובזה של יקב אליגוטה מגן יאשיהו די מוצלח .מסתבר שגם יקב לילך מכפר יהושוע עושה סנג'ובזה אך אותו טרם טעמתי

  15. liorry Says:

    🙂 אהבתי את הכותרת והישירות המיידית

כתיבת תגובה

