לך דודי – קוניאק טוניק

,אפתח בעובדה המצערת שדודי האמיתי – אח של אבא שלי ,הלך לעולמו לפני שבועיים .האמת ,לא היינו ממש קרובים .נפגשים רק בחתונות ולוויות לא יותר .מעבר לצער שלי על המוות הפתאומי הזה בגיל 64 כהייתי עצוב מזה שאני בעצם לא יודע כלום על החיים שלו ומחוסר היכולת של המשפחה שלי לשמור על קשרים נורמליים .אני מקווה שלבנים שלי יהיה קשר טוב יותר עם הדודים שלהם .חוץ מזה גם עקרו לי שן השבוע והמזגאוויר הזה פלאס החופש הגדול שלא רוצה להיגמר ,לא ממש תורמים להרגשה הכללית

זהו, גמרתי להתבכיין ועכשיו נשתה משהו .את הדרינק המקסים הזה חשף בפני שמוליק וולברג ,בעת הכנת כתבה על משקאות קיץ .מכל החידושים ,ההמצאות והקוקטילים ששתיתי הקיץ ,הקוניאק טוניק ילווה אותי עוד הרבה שנים וזה הולך כך

לוקחים מנה של קוניאק – אפשר גם ברנדי ,האיכות כאן לא ממש קובעת ,מוזגים אותה להיי-בול מלא בקרח ומשלימים עם טוניק .זה קר ,מרענן וטעים בטירוף ,בתנאי שאתם אוהבים אלכוהול .נסיון ליצור את המנה הזו בבר השכונתי העלה שמדובר בהוצאה די נכבדה :47 ש"ח על הקוניאק + 9 ש"ח על הטוניק תוסיפו לזה טיפ ויצא משקה של עשירים .עדיף לנסות את זה בבית .אני שתיתי לזכרו של דודי – דודי האמיתי – דן גת

8 תגובות to “לך דודי – קוניאק טוניק”

  1. Islay Says:

    מצטערת לשמוע. בזמן האחרון יש הרגשה שיותר מדי אנשים מחליטים שהיה להם מספיק בסיבוב הזה ופורשים. עצוב.

  2. Avi Halevi Says:

    הי יאיר,
    משתתף בצערך, או לפחות בצערו של אביך. המשקה שאתה מתאר משגע אותי. איפה אני אשיג, לעזאזל, מי טוניק בשתיים עשרה בלילה? מחר אני רץ לסופר. איך נהנית בבויה?

  3. יאיר גת Says:

    islay
    תודה אחותי ,נשמע שאת יודעת על מה את מדברת ומה שזה לא יהיה ,אני משתתף
    אבי
    תודה גם לך בנאדם ,טוניק בלילה זה עניין לפיצוציות .אני באופו אישי לא הייתי עובר את הקיץ הזה בלי כמה בקבוקים של ליטר וחצי במקרר .היה חביב בבויה .כמה רע זה כבר יכול להיות לשתות מבעבעים עם חברים מול הים אחר הצהריים ,מצד שני לא היה שם שום דבר מעבר לזה .קצת חבל ביחוד נוכח המאמצים שעשיתי כדי שאוכל להגיע

  4. הילה Says:

    תודה ,יאיר
    לא מבינה במשקאות, בטח לא בכאלה שמסובבים ת'ראש
    והאמת שגם לא אוהבת אותם (מקווה שאף אחד לא יסקול אותי פה)
    אבל גרמת לי לחייך
    אבא היה אוהב את העובדה שהכינו לכבודו משקה של עשירים

  5. ko-lega Says:

    חבל שאין אייקון של לב

  6. דידי Says:

    קראתי והתרגשתי. הילה צודקת. דני היה אוהב לדעת שהכינו לכבודו משקה מיוחד. אני
    מקווה לטעום אותו יחד איתך כשניפגש בשבוע הבא. אבא

  7. אפרת Says:

    קוניאק או ברנדי מטקסה חבל לבזבז על הדרינק הזה. עם ברנדי באיכות בינונית זה "הלך" טוב. מאוד מפתיע למי שרגיל לקומבינציות של טוניק עם ג'ין / וודקה / ג'נבר/ אקווה ויט. כלומר שינוי צבע וארומה. אני איני מלוגמי הקוקטיילים ואני מאד שמרן בנושא, אבל מעניין לנסות עם משקאות אניסים (ערק / אוזו/ פסטיס ושות'). אבל אין לי אומץ. האם אתה ניסית?

  8. יאיר גת Says:

    שאלת ה"בזבוז "של משקאות איכותיים על קוקטילים נשאלת די הרבה לאחרונה .אין ספק שאיכות הקוקטיל נקבעת על פי מרכיביו ושקוניאק או וודקה פרימיום יתרמו ליצירת משקה איכותי יותר – עבור מי שיכול להשרות לעצמו כמובן .לגבי אניסים עם טוניק – למרות שעל פניו הצירוף נשמע קצת משונה אני מבטיח לבדוק ולחזור עם רשמים

כתיבת תגובה

