חם בטבריה – סופשבוע במלון הסקוטי

חם אבל נעים .אחרי נסיעה נינוחה של שישי אחר הצהריים ,הגענו למתחם המלון הסקוטי בסביבות שש בערב .השמש כבר נעלמה מעבר להרים והרוח מהכינרת הביאה איתה יובש קריר וריחות של תבלינים מהגינה .אחרי סיור קצרצר בשבילים המטופחים פלוס תצפית לאגם התיישבנו לאכול משהו .המלון הסקוטי הוא המלון היחיד בארץ שאינו מקפיד על כשרות וזה אומר לחם וחמאה ליד בשר הכבש-לא רחוק מהתאנים עם הפרושוטו ,פאייה עם יותר שרימפס ומולים מאורז ,וגם מנות אחרונות טעימות באמת ,מבחר מרשים של גבינות ואפילו קפה עם חלב אמיתי .מוזר שאני מופתע מזה אבל יצא לי לאכול לא מעט ארוחות שישי בבתי מלון כשרים ואני חושב שחבל על זמן ההשוואה .כשעלינו לחדר נצמדנו לשלישיית הגלנפידיך שהבאתי איתי כדי שנרגיש עוד קצת סקוטלנד בלב הלבנט עם רוח גבית מהמזגן .השלישיה כללה :גלנפידיך 12 שכולנו מכירים .גלנפידיך 15 סולרה שהתיישן דבר ראשון בחבית שרי ,אחר כך עבר לחבית של בורבון ולבסוף לחבית ענק שנקראת סולרה .הסולרה מכילה המון אוויר שמתערבב עם הוויסקי ומאזן אותו לכדי נוזל מעושן-מתקתק-מפנק .הבקבוק השלישי היה גלנפידיך 18 -קליל ,יבש משהו ומעושן .הנוכחים העדיפו את הסולרה שנגמר ראשון ,ה-18 קצת אחריו. את ה – 12 אני חושב שהשארנו כמעט מלא בין קירות הבזלת החשופים של החדר עם הנוף להרי גולן

למחרת התעוררנו לארוחת בוקר ושוב שמחנו לגלות המון גבינות ליד שפע של נקניקים ,אומלט מגניב בעבודת יד עם בצל ,פטריות ומוצרלה מגוררת ,מאפים מפנקים וקפה הפוך מושקע שהכינו לנו תלמידיו החרוצים של אילן .שעה לקח לנו להתאושש מהארוחה ,אחר כך ירדנו לבריכה הקרירה על אחר הצהריים ועלינו הביתה . גם אנחנו ששילמנו מחיר מיוחד לחברים ,שילמנו לא מעט כך שאני מניח שהמחירון די גבוה .אבל בפעם הבאה שמישהו ישאל אותי לאן כדאי לנסוע בלי ילדים ,אין ספק שיש לי תשובה בשבילו

ב-22 ליוני ,תתקיים במלון חנוכה חגיגית של מרתף היינות החדש .המלון הסקוטי היה בעברו בית חולים כך שמי שממש רוצה יכול לדמיין מה היה במרתף הזה קודם .אני רק יכול לומר שעשיתי סיבוב קטן-עושה רושם שיש שם מבחר לא רע כלל ,ואפילו סידרתי לעצמי הזמנה לפתיחה .התרשמויות וסיפורים מהאירוע יעלו לכאן בבוא העת

3 תגובות to “חם בטבריה – סופשבוע במלון הסקוטי”

  1. זו ש Says:

    "המלון היחיד בארץ שאינו מקפיד על כשרות"?
    ואמריקן קולוני, מה?

  2. יאיר גת Says:

    סוף סוף סיפחנו את מזרח ירושלים? חבל שלא הודיעו

  3. NERI Says:

    "אם הקנאה היתה יכולה לבעור, לא היו צריכים עצי הסקה."..
    ודי לחכימא ברמיזה

כתיבת תגובה

