ברקרולה – הכי טובה שיש .כמעט

אני רוצה להתחיל בדברים הטובים .ברקרולה ,שבאזור התעשייה עתיר ידע שבכפר סבא ,היא אחת מהמוצדקות במסעדות ישראל .הדי הגאונה והצוות המובחר שלה מצליחים להמציא ולהוציא מנות מדהימות – כאלה שכשתתארו אותן לחברים תרגישו איך הפה שלכם נרטב ,ולתמחר אותן בהגיון ,כך שאין מצב שתצאו משם בהרגשה פחות ממעולה .בימים אלה עוברים על המסעדה המופלאה הזו מספר שינויים .נועם דקרס השף ,פצח בתפריט קיצי חדש ,השף קונדיטור עומר זרניצקי שעבד פעם במול-ים ,הצטרף לצוות ,והסומלייה שי טובלי ,הציג תפריט יין חדש שמצטרף לאחד מתפריטי הבירה המפותחים בישראל .הייתי שם ביום רביעי השבוע כדי להיחשף לשינויים .את האוכל והקינוחים מאוד אהבתי ,את היין קצת פחות אבל כמו שהבטחתי ,אני מתחיל בדברים הטובים והיו לא מעט כאלה

קלמרי צרובים במרק קטן של תפוח וג'וניפר .ג'וניפר זה הצמח המר שממנו עושים ג'ין .אני לא בטוח שהצלחתי להבחין בטעם שלו ,אבל מרק התפוח החמצמץ התלבש מדהים על טעמי הים ועל המרקם המופלא של הקלמרי ויצר מנה שלא רציתי שתיגמר

ריזוטו עם זעפרן ,שמן כמהין ובייקון ,חווית ריזוטו מדהימה ומפתיעה כשבכל טעימה אפשר להרגיש רובד נוסף .פעם כמהין ,פעם זעפרן ,פעם כולם ביחד . תענוג

סינטה ברוטב יין אדם ובתוספת פירה .מנה לא מאוד מורכבת ,אבל מאלה שמנפנפות את האיכות בפנים ,מהביס הראשון ועד לטיפת הפירה האחרונה

קינוחים מעיפי מוחות כמו קדאיף נקטרינות עם מסקרפונה או תמרים מדבריות עם חלבה ירושלמית ופיסטוק .אני לא ממש איש של קינוחים אבל במקרים האלה לא הצלחתי להתאפק

אז על מה יש לי להתלונן ? בעיקר על היין .הגעתי לארוחה די באיחור וכולם הודיעו לי שהחמצתי את השרדונה של קלו דה גת ,כפיצוי קיבלתי כוס של ירדן בלאן דה בלאן 99 שהוא לדעתי לא פחות ולא יותר ,היין הטוב ביותר שיוצר כאן מעולם .התחלה טובה אולם מיד לאחריה מזגו לי כוס של סנטה אורסולה ברולו 2001 .יין נעים קטיפתי ולגיטימי ,רק שכל הקשר בינו לבין ברולו של ממש נמצא על התווית .בכל מה שקשור לעושר לעומק ולגוף ,אי אפשר להאמין שמדובר בברולו

בקבוק ראשון של המלבק הארגנטינאי – לה קונסולה פינקה לה סליה 2004 אובחן כפגום ,עקב ריח מעופש מעט שעלה ממנו .הבקבוק השני מאותו סוג היה קצת פחות קיצוני בעיפוש אבל עדיין התקשינו לקרוא לו יין טוב

הרמיט קראב מרסן-ויוניה 2003 של יקב ד'ארנברג האוסטרלי – תודה לקו-ל-גה שהגיב ותיקן את העיוות שפורסם כאן קודם ,לבן עוצמתי שהפתיע לטובה עם המון עץ שהשתלב נפלא בטעמים העזים של הויוניה ושל המרסן – זן שלא הכרתי עד לאותו ערב

סיימנו בגרפה פצצתית ודהרנו הביתה .למרות התקלות הקלות באזורי היין ,אין לי ספק שמדובר באחד המקומות האיכותים בארץ .בשביל הארוחה החגיגית הבאה שלי אני מניח שאאלץ לגרור אנשים לכפר-סבא .אחרי פעם אחת ,אם הלב שלהם נמצא במקום הנכון ,הם כבר יבינו שברקרולה שווה את הנסיעה ואף יותר מזה

5 תגובות to “ברקרולה – הכי טובה שיש .כמעט”

  1. קו-ל-ג-ה Says:

    יקירי!
    1) חוק מס' 1 – לעולם אל תודה שהיה משהו שלא הכרת. שיש משהו שלא ידעת. שקיים בעולם בציר שלא דירגת.
    קו-ל-גה אחר שלנו עושה מזה עד היום קריירה עניפה.

    2) הרמיט קראב הוא לא יקב…… זה שם של יין מיקב ד'ארנברג.

    3) 50 יורו – זה מה שאתה צריך בשביל להיות שותף ב-7.5% של בקבוק נבוכאדנצר של ברון פישון 1970. תודיע לי אם אתה בפנים. ולמה אני נזכר? כי כנראה שהוא ייפתח בברקרולה.

  2. יאיר גת Says:

    קו-ל-ג-ה יקר
    חוק מספר 1:הקריירה שלי ,אם אפשר לקרוא לה כך ,בנוייה על זה שאני לא מכיר את כל הבצירים והיקבים ועל זה שאני מרשה לעצמי לטעות לפחות פעמיים ביום חוק מספר 2 :ראה חוק מספר 1 ותודה על התיקון 3: לא יודע אם זה המקום להודיע ,אבל ברור שאני בפנים לא
    ?

  3. NERI Says:

    יאיר החוקים שלך זה מה שגורם לי לקרוא את הבלוג שלך ולהתאהב ביין , בעוד שחוקי הקולגה הם מה שגורם להדיוטות כמוני לא להתקרב לאזור בכלל..

  4. יאיר גת Says:

    נרי תודה. תגובות מהסוג הזה נותנות לי כוח להמשיך בדרך שלי כאן ובמקומות אחרי. אני מאוד אוהב ומעריך את הקולגות שלי ויחד עם זה אני חושב שחוקים נועדו להישבר ושכשמדובר באוכל ביין ובאנשים , רק האהבה הסקרנות הניסוי והטעייה יינצחו

  5. חיים Says:

    חתיכת פלצן

להשאיר תגובה

