לך דודי – לבנים על הגג

בשישי האחרון ,אחרי לילה שבסיומו לא זכרתי את מי פגשנו ולמחרתו הייתי צריך לעשות כמה טלפונים כדי לדעת אם למועדון שרקדנו בו היתה תקרה ,הוזמנו להתארח על גג של חברים .נפגשנו לפני השקיעה ולמרות שבבוקר נשבעתי בכל היקר לי שאני לא נוגע באלכוהול יותר בחיים ,לא יכולתי לסרב לבקבוק של בודייוביצה – בירה צ'כית שנמצאת לפי מה שהבנתי בסכסוך עולמי עם באדוויזר האמריקנית ,על זכות השימוש בשם הכל כך דומה .הבירה ,קלת גוף וארומטית ,ליוותה אותנו בעת הדלקת האש וכשהחום היה נעים ,כבר הייתי מוכן לשתות עוד .ראשונות עלו על המוקד כנפיים מתובלות של חינאווי .התיבול היה ראוי, והכנפיים ,כמו כל כנפיים שלא נשרפו עד צאת נשמתן ,היו פריכות מבחוץ ,עסיסיות מבפנים ומענגות עד מאוד .סיימתי לקצוץ את השום עבור הסטייקים הלבנים ופתחתי את הסנסר 2004 של יקב ז'וזף דרוהה מבורגון .היין ,מענבי סוביניון בלאן שנבצרו בספטמבר הוא אחד הלבנים הטובים שזכיתי לשתות לאחרונה .פריך ,פירותי ומאוזן להפליא בלי להיות משעמם .נכון שמומלץ לשתות אותו עם מאכלי ים ,אבל החצילים שנקלו בשלמותם על האש לכדי פיצוץ ,סלט הבורגול והסטייקים שעטפתי בשום טרי ,פלפל ומלח ,לא גילו התנגדות וגם האנשים סביב השולחן לא התלוננו .בשלב הבא הופיעו קבבים שהגיעו מבורצ'ו שבשדרות ירושלים ביפו .רומנים כמו שרומנים צריכים להיות -מרקם אוורירי ,בשרניות עזה וממש מעט תבלינים .כששמנו את האנטרקוטים המיושנים – מבית מכולת אביב שבכרמל ,על האש ,שמנו לב שהסנסר נעלם כלא היה .הבא בתור היה פואי פוסה 2004 מאת יקב גי סאז'ה מעמק הלואר – שרדונה יפהפה עם ריח אביבי של פרי בשל וקצת שקדים ,ותחושה עגולה חמאתית ומפנקת בפה .וכך לפני ששמנו לב התרוקן גם הבקבוק השני ,בלי להכביד על החיך או על הרקות .הלבנים הוסיפו לערב לא מעט שמחה קלילה פירותית וחמצמצה שהעבירה את כל מנות השכונה שצלינו ,ויסלחו לי צלעות הטלה בנענע על כך שאני מכליל גם אותן בהגדרה השכונתית ,לאיזור מפתיע באיכותו .אך לאיכות כזכור יש מחיר ואם הייתי צריך לשלם על הצרפתים האלה הייתי מוציא לא פחות מ -130 ש"ח – 99 עבור הסנסר ו-130 עבור הפואי פוסה ,קצת יקר בשביל מנגל על הגג אבל מי שייקח אותם יותר ברצינות יוכל בהחלט לבלות איתם גם בארוחה הרבה יותר מושקעת של פירות ים ,עוף מתובל או בשר לבן

כתיבת תגובה

