הייתי במרתה היה ממש לא חארטה

אם עדיין לא שמתם לב ,עולמנו הקולינרי מתאים את עצמו לקיץ וכבכול שנה נפתחים כאן מקומות חדשים שרותמים לטובתם את העובדה הפשוטה שאפשר לשבת גם בחוץ .אם בקיץ שעבר הייתה זו הלנה שהתמקמה בגן יעקב ליד היכל התרבות ,הקיץ הזה הוא הקיץ של מרתה שנמצאת לא רחוק משם .מרתה השתלטה החלל של בית ציוני אמריקה וחילקה אותו לשלושה חלקים .המסעדה הסגורה מדרום ,עם תקרת בטון ,קצת צנרת חשופה ,בר ארוך וריהוט די מגניב שכולל ,ספות עור וסטולים משודרגים עם משענות גב מרופדות .החלל השני הוא החצר המרוצפת עץ שפונה לרחוב אבל מופרדת ממנו בגדר של שיחים ,והחלל השלישי הוא המטבח בעל החלונות שפונים לחצר .המלצריות נאלצות לעבור עם המנות דרך החצר בדרכן מהמטבח לחלל הסגור .נראה כמו סיוט אבל אף אחת מהבנות ,ישמור אותן האל ,לא הסכימה להתלונן .התחלתי על הבר בטעימה של ארבע וודקות מתובלות שמוכנות במקום בארבעה טעמים :קינמון אניס ותמצית שקדים ,לוונדר תפוז ,וניל הל והיהלום שבכתר לימון ג'ינג'ר ,דרינק חמצמץ ומרענן שמסתיר אגרוף פלדה של 40 אחוזי אלכוהול ,יאמי .תפריט הטעימה כלל פוקצ'ה פריכה ובלתי ניתנת לעצירה עם שמן זית ירוק ובשרני ורסק של עבניה פלפל ירוק וזרעי כוסברה ,הייתי מסתפק בפוקצ'ה ובשמן זית אבל אז הגיע חציל קלוי עם קרעי מוצרלה .האיזון בין החריפות והעישון של החציל ,לבין הקרירות של המוצלה היה מפנק ביותר והכין אותי למשהו שלא הכרתי -סקורדיליה ,תערובת יוונית במקור של שקדים קלויים ,דבש ,שום ,פירורי לחם וחלב .נכון זה נשמע כמו תכולת מקרר של רווק תל אביב בסוף השבוע ,אבל זה ממש ממש טעים

מהמנות הראשונות ,התרשמתי קצת פחות ,היו שם עדשים עם שמנת חמוצה וחציל ,סלט של פירות ים עם קולורבי ,סלק ואשכולית אדומה ,וסאשימי דג ים על קינואה ופלפלים קלויים .הטיפול בדגים היה קצת לא מספק לטעמי ומנת העדשים עם החציל הפגינה חולשה ביחס לחציל הקודם

חלקנו שלוש עיקריות :ניוקי תפוחי אדמה עם דלעת מזוגגת במי פרחים וקינמון ,מנה מפתיעה במורכבות ובעושר שלה ,כנראה שהחומרים באמת טובים .פילה דג ים בגריל על ארטישוק ופול ירוק בשום ולימון היה לגמרי אפשרי ,ופילה הבקר היה פשוט עשוי טוב ,רך ומפנק למרות שמישהו אכל לי את סוכרית החרדל המובטחת והשאיר אותי בלי שמץ של מושג מה זה סוכרית חרדל

עוגת סולת וחמאה עם אגסים ביין אדום ותבלינים מתוקים ,נתנה סיום מרגש לארוחה מוצדקת .המיקום המעולה ,האווירה המעודכנת והתפריט הנעים ,דוחפים אותי לנבא למרתה הצלחה גדולה בקיץ הקרוב .אתם יודעים מה ,אם אף אחד שם לא ידפוק את העסק ,כולנו נעמוד שם בתור ממש בקרוב .כן ,גם אתם

2 תגובות to “הייתי במרתה היה ממש לא חארטה”

  1. NERI Says:

    אין מה להגיד זה באמת אבל באמת ביקורת מפרגנת מאין כמוה
    וזה באמת נטע בי את הרצון להגיע לשם בקרוב ( אם כי יש לי אישיו עם לעמוד בתור
    כל מה שתארת נשמע ממש מפתה, נראה לי מקום מוצלח במיוחד בשביל לעשות רושם על אחי שעתיד להגיע מניו יורק בסופש ולהראות לו שאני לא יצור פרברי רדום

  2. יאיר גת Says:

    רק תיזהרו עם הוודקות הא? במיוחד אם אתם צריכים לחזור לפרברים אחר כך

להשאיר תגובה

