לך דודי – רקנאטי יסמין לבן 05

היום אני מתחיל דווקא במחיר – 35 שקלים .זה חשוב כי אני לא זוכר הרבה יינות שנותנים תמורה כל כך טובה לכסף הקטן הזה .אף מפתה עם הרבה פרי הדר ואגסים ,נגיעה של אניס ומשהו מתוק פרחוני שהיה לי קשה לשים עליו את האצבע .היין הזה הוא בלנד של ענבי סוביניון בלאן ,עם מעט אמרלד ריזלינג ,ולמרות שהסיום שלו בפה קצת מאכזב הוא יין שולחני ראוי ביותר .שתינו אותו לצידם של סושים מעשה בית ושיפודי בקר ועוף ברוטב סאטה .היסמין עשה עבודה מצויינת בלרענן את החיך בקלילות ולהתמזג בטעמים השונים .ואם כבר מדברים על רקנאטי ,לא פחות מחמש מדליות לקח היקב הזה בתחרות של מגזין דקאנטר האנגלי .עכשיו יקפצו כולם וישאלו מה האנגלים מבינים ביין ,והאמת שהם לא ממש מבינים .אבל בכל זאת זה הישג שאין להתעלם ממנו עבור יקבי רקנאטי בפרט והיין הישראלי בכללי .והזוכים הם :רקנאטי שרדונה 04 – מדלית כסף .רקנאטי שיראז 04 – כסף ,רקנאטי מרלו רזרב 02 – ארד , שיראז רזרב 04 – ארד ,פטיט סירה זינפנדל – ארד .תנו כבוד

ובהזדמנות זו ,למרות הממשק הבלתי אפשרי ,ממש כדאי ללחוץ כאן לגליון הבירות המיוחד של טיים אאוט ,יצא ליגה

5 תגובות to “לך דודי – רקנאטי יסמין לבן 05”

  1. Islay Says:

    האמת היא ששנים לא שתיתי יין לבן משום סוג שהוא. איכשהו הכיוון הזה לא נשקל בכלל כשצריך לבחור יין. טוב, כנראה שהגיע הזמן למהפך צנוע ב-35 ש"ח. אתה עושה עבודה טובה בלעורר חשק ליין. (:

  2. יאיר גת Says:

    תודה .עד לא מזמן גם אני לא הבנתי מה הסיפור של הלבנים .גם בעולם הזה הגיוון הוא בלתי אפשרי -את חווית הריזלינג הגרמני מ- 79 שטעמתי לפני שבוע עדיין לא עיכלתי סופית .ואם את כבר כאן ,הייתי שמח לקרוא את דעתך על שלישיות הסינגל מאלטים שנמכרות בשנה האחרונה בדיוטי פרי – שלושה בקבוקים קטנים ושונים זה מזה במחיר של קצת יותר מבקבוק .אני כבר העתקתי אותה לברים והיא עובדת כמו חלום .אף אחד עוד לא סירב למזוג לי חצי מנה

  3. Islay Says:

    לא הייתי בשנה האחרונה בדיוטי פרי – על איזה שלישיות מדובר? לפי מה משלבים בין הבקבוקים ומה גודל הבקבוקים? תן דוגמה.

    לגבי החצי מנה, מאז שעניין הצ'ייסרים הפך להיות אופנתי (עניין של שנתיים בערך, נראה לי), הרבה מקומות מסכימים למזוג חצי מנה. התמחור לא תמיד הוגן, אבל מסכימה שמדובר בדרך מצויינת לגוון בערב אחד.

  4. יאיר גת Says:

    שתי דוגמאות שיצא לי לקבל לאחרונה
    גלנפידיך 12, 16 ו – 18
    לפרוייג 10 , 10 חוזק חבית ,ו- 15
    שלושה בקבוקים של 330 מ"ל כל אחד באריזת שי מהודרת.
    על החצאי מנות שלא מתומחרות מראש כצ'ייסרים, גובים ממני בדרך כלל חצי מחיר – יוצא כמו מנה של בלנדד פשוט אבל הרבה יותר מספק

  5. דידי Says:

    השלישיות נקנו בדיוטי פרי באמסטרדם. לא ראיתי אותן בנתב'ג עד עכשיו

להשאיר תגובה

