כרמל רכס אדום 05 VS בנימינה היוגב ק"ס מרלו 04

את חגיגות השבת שאחרי יום העצמאות התחלתי אצל חינאווי ביפו .לא באטליז המתוקתק שביפת 180 אלא בזה הקטן שבסביבות 80 .עמדתי שם רבע שעה ,לוטש עיניים בשלושה קילו בשר בקר וגוש לבן של שומן כבש ,עושים את דרכם למטחנה עם בצל ,פטרוזילה ותבלינים ויוצאים ממנה במצב צבירה של תערובת שאני יכול לאכול עם כפית כמות שהיא -אולי אפילו על מילקי במקום הקצפת .לקחתי גם קופסה מיותרת של חומוס ,ומהמאפייה ממול 30 פיתות לוהטות שכיסו את השקיות באדים .כשנוסעים למשפחה בקיבוץ ,צריך לקחת כמויות .ההתלבטות מול ארון היין הייתה קצרה וחותכת .שבת בצהריים ,בשר מתובל ,המון מהומה ,כאן צריך יין פשוט שיעשה את העבודה יכול להיות אפילו שנשתה אותו מכוסות פלסטיק .יצאתי לדרך עם שניים .כרמל רכס אדום 05 ובנימינה היוגב קברנה סוביניון מרלו 04 .הראשון הושק השנה ,הוא מכיל 75% מרלו ,16% קירינאין ו-9% פטיט סירה ומזכיר את כל מה שלא כיף ביין ישראלי .הרבה שמחת חיים ,שפע של פרי אבל משהו שנשאר כאילו עברו על היין עם מגהץ והותירו אותו דק ,מתכתי ,שטוח ולא מעניין .את היין הזה אפשר להשיג רק במסעדות ולדעתי לא כדאי להתאמץ כדי לעשות את זה .הקברנה סוביניון מרלו 04 של בנימינה שהושק בשנה שעברה ,היה לעומת הרכס שיפור משמעותי ,עם צבע עמוק יותר ,עקבות של עשן ואגוזים באף ,ותחושה קטיפתית ונעימה בחיך .היין מורכב מחלקים שווים של ק"ס ומרלו שיושנו בנפרד ,כל אחד בתנאים שמתאימים לו ,במשך 8 חודשים ,ועורבבו לפני הביקבוק .את היין הזה דווקא אפשר להשיג בחנויות תמורת כ -50 ש"ח ולמרות שלא ממש התלהבתי ממנו בטעימות קודמות ,אני חושב שליד המנגל המעשן או לצידה של ארוחת צהריים קלילה הוא בחירה נאה ביותר .אז מי ניצח ?בנימינה ,בנוק אאוט .גם בגלל האיכויות וגם בגלל שיש לי הרגשה שזה יין שיישאר על המדפים גם הרבה אחרי שהבלנדים האזוריים של כרמל ייעלמו .טוב שיש למה להשוות

תערובת הקציצות של חינאווי היא עתירת שומן ברמות מטורפות .זה רע לדיאטה אבל מעולה למי שעומד ליד האש ,כי לא משנה מה יקרה ,אם מכינים את הקציצות בגודל הנכון – גודל אגרוף בערך אבל שטוח ,הן לא יישרפו לעולם .גם אם הן קצת השחירו מבחוץ ,התוך יישאר רך ועסיסי ומתובל בעוקצנות וכשהשומן מטפטף על הגחלים ועשן ריחני עולה ,אפשר לרקוד מרוב שמחה .אכלתי המון קציצות ,שתיתי יין אדום פשוט ושמחתי ,כי למרות שהחגים נגמרו, נראה לי שהולך להיות קיץ נחמד

4 תגובות to “כרמל רכס אדום 05 VS בנימינה היוגב ק"ס מרלו 04”

  1. NERI Says:

    אני מודה לבורא עולם שהגעתי בגילי הצעיר לנוסחא המנצחת שמשפחה+ בשר על האש מצריך בקבוק יין טוב כדי ליצור את אותה אווירה קלילה ואופטימית שנחה גם עליך כפי שהבנתי
    ואתה עוד מומחה גדול ואני רק אלכוהוליסטית מתחילה ואכלנית לא משהו
    ואני מודה לך שנותן לי מושג מה לבקש מחינאווי כל שישי בצהרים
    ובאמת רק יין נותן לי תתחושה האופטימית והמחוייכת שהולך להיות חם ומגניב,
    אבל זה עוד בוער לי בעצמות הסקרנות שנטעת בי לקוניאק וספרייט , בשביל זה אני יצטרך להגיע לאיזה בר תלאביבי ולאתגר את הברמן.

  2. יאיר גת Says:

    ואני מודה לך (כרגיל) על תשומת הלב ועל התגובות

  3. צ'ויה Says:

    נחמד, אם כי אני מעדיף אישית לקנות את התערובת כמה מטרים מזרחה, אצל זלמן.

  4. יאיר גת Says:

    אני רוחש כבוד עצום לזלמן ולמעשה ידיו ,אבל בכל מה שנוגע לקציצות לא מחליף את חינאווי

כתיבת תגובה

