ליל סדר עם סגנון

לפני כשבועיים קיבלתי הודעת טקסט בהולה מהדס שניידר. הוטל עליה להכין כתבה השוואתית על עשרה יינות אדומים עבור מוסף סגנון של מעריב שראה אור ממש היום ,והיא נזקקה לתמיכה .אחרי שעברנו על רשימה של יקבים ישראליים ומשרדי יחסי ציבור שמייצגים אותם ,התארגנו על עשרת היינות ונפגשנו לטעום .אם מישהו היה מספר לי לפני חמש שנים שבעתיד נשב שמונה אנשים ,די צעירים ,טוב חוץ ממני ,בדירה תל-אביבית מרווחת ונדבר על יין ,הייתי שובר לו בקבוק למבדה על הראש ושולח אותו לטיפול ,אבל זה קרה ועוד איך .לפני הטעימה חילקנו את הבקבוקים לקבוצות ,אירגנו מרקקה – קערת הסלט של הדס לא תראה עוד ירק לעולם ,ודיברנו קצת על איך לטעום וגם על הטעמים הריחות והצבעים שכדאי לחפש ביין אדום. היו שם 2 שיראז ,2 מרלו ,3 קברנה סוביניון ,1 סירה ,1 פינו נואר ו-1פטיט סירה זינפנדל כולם תוצרת הארץ ,כשרים לפסח ונושאי תג מחיר של 70 – 110 שקלים .את הרשימה המלאה תצטרכו לקרוא בסגנון אבל אני שמח להכריז שגם הטועמים החופשיים יודעים מאיזה ענבים עושים יין .וכך יצא להדס מדור מגניב ,ולנו יצא דירוג חצי מקצועני שבראשו צועדים על פי הסדר :ירדן סירה 2002 , כרמל קברנה סוביניון 2003 כרם קאיומי ,ובזלת הגולן קברנה סוביניון 2004 .בסך הכל תוצאות דומות לזו של אשכול הזהב ,עם עדיפות ברורה לקברנה סוביניון המסורתי ,לסירה בעל המאפיינים הבולטים ,ולפינו המעניין שהגיע מקום רביעי ,ונחיתות בולטת של המרלו והשיראז שלא ברור אם היא נובעת מהמאפיינים הזניים או מהייננות הבלתי מספקת .אני לא יודע מה מכל אלפי ההמלצות שהתפרסמו השבוע תקחו אתכם לשולחן הסדר ,בכל מקרה אני מקווה שתבלו ,ושיהיה לכם חג שמח וחופש מעולה .ומי שצריך לנהוג הלילה ,בחייאת תעשה את זה בזהירות

5 תגובות to “ליל סדר עם סגנון”

  1. גדי ש. Says:

    רק לידיעתך – סוף סוף מצאתי הבלוג, ואני עוקב

  2. יאיר גת Says:

    מעולה .עכשיו יש לי עוד סיבה להשתדל יותר

  3. Islay Says:

    ראיתי את הכתבה, והצגת הדירוג היתה מוזרה. נתנו שם את הסעיף "ציון", אבל זה לא היה ציון אלא דירוג מ-10 ל-1. השתמע שליין האחרון ברשימה נתתם ציון 1 (וגם אלה שבאמצע שקיבלו כביכול ציונים בינוניים כ-5 או 6), ולא נראה לי שזו היתה הכוונה.

  4. יאיר גת Says:

    שוב את צודקת. ברור שאין יין בעולם שראוי לציון 1 ושצריך להתייחס לרשימה כאל דירוג .אני מבטיח להעביר את התגובה לעורכי וכותבי הכתבה. חג שמח

  5. Islay Says:

    חג שמח. (:

כתיבת תגובה

