?כמה צרות רבים זה נחמה וחצי

אם חצי נחמה = צרת רבים ונחמה וחצי שווה לשלוש כאלה, אז כמה יוצא זאב נחמה ?על פי המהומה ששררה הבוקר בנחמה וחצי – הקפה החדש בפינת אחד העם ושדרות בן ציון בתל-אביב ,מדובר אפילו ביותר מצרה משולשת .הרבה אנשים היו שם .הורים צעירים ,הומואים מזדקנים זוגות מחייכים אחרי לילה של אהבה ,כל הטיפוסים שצפוי לפגוש בקפה תל-אביבי בתחילתו של סוף השבוע .הצוות נראה עמלני ועסוק .צוות מתוקתק אף פעם לא נראה עסוק ואכן ,שמעתי לפחות שתי תלונות על איכות השירות .אחרי לילה של וויסקי ותחפושות התיישבתי ישר על הבר ונתתי מבט במדף הסינגלים :קאול איילה ,קליינליש, טליסקר ,וג'וני בכל הצבעים .בר די נחמד" .באת לארוחת בוקר "עצמי החזיר אותי למציאות .אז הזמנתי אחת ישר מהברמן .נעים לאכול ארוחת בוקר דווקא על בר .יש איפה לשים את העיתון ,מי שבא לבד לא יכול להרגיש יותר מדי בודד והמכונה שסוחטת מיץ נותנת יופי של שואו .הקפה היה סביר ,חביתות טובות מאלה אני עושה בבית ומיץ התפוזים טרי ומרענן .שימי לב נחמה :סלט ירקות שמוגש בקערה עמוקה ,עדיף שיהיה קצוץ דק כי בקערה קצת קשה לחתוך את הירקות לגודל סביר וגם הרוטב שמצטבר בקרקעית לא פוגע בסחורה .בכל זאת באו כמה נחמות :המיקום – אחת הפינות היפות של תל אביב עם מבט להבימה ולפיקוסים של שדרות בן-ציון ,הריהוט וכלי האוכל שמעניקים תחושה של וותק וביתיות ,והחיוכים שהבנות נחמה הצליחו להפיק גם בשעות הלחץ ההיסטרי .שילמתי 39 שקלים וחזרתי הביתה בהרגשה שנחמה בהחלט ראוייה לביקור חוזר ,אולי בלילה ,שבו על פי התפריט היא הופכת לבר

9 תגובות to “?כמה צרות רבים זה נחמה וחצי”

  1. Islay Says:

    במקרה של Caol Ila זה 'אִילה' ולא 'איילה', והאמת היא שזה גם לא בדיוק קאול, אבל יש גבול למה שאפשר להעביר בתעתיק עברי וגם להיות מובן. (:
    נראה לי שבשמות של וויסקי עדיף להיצמד לאנגלית.

  2. Islay Says:

    ועכשיו אני רואה למה עדיף לא לשלב אנגלית – זה מעוות את הכיוונים של הטקסט. נו, טוב.

  3. יאיר גת Says:

    תודה על תשומת הלב .אני מקווה שתבוא שוב ומבטיח להשתפר .בהזדמנות תעשה גוגל קטן על הכיתוב שבחרתי ,מסתבר שזו טעות די נפוצה שיש לעקור מהשורש מיד ובדיעבד

  4. Islay Says:

    אני לא תבוא אלא תבואי, ואני קוראת בכיף מאז שפרסמת בפורומים.

    אני יודעת שזו טעות נפוצה, ואני נתקלת בטעויות בעייתיות ממנה לעתים קרובות, גם בפורומים שמטבע הדברים אמורים לאכלס אנשים שמבינים יותר, וגם בכתבות בעתונים ומגזינים. זה אחד הצדדים של הפופולריות הגבוהה של וויסקי סינגל מאלט בשנים האחרונות – הקהל הפך להיות גדול יותר, ויש לזה יתרונות וחסרונות.

    בין היתרונות נמצא הייבוא המוגבר של וויסקי בשנים האחרונות וירידת המחירים המאסיבית. אפשר להשיג היום בארץ, בחנויות ובפאבים, סינגל מאלטים שאי אפשר היה לחלום עליהם אפילו לפני כמה שנים. ולמרות שהמחיר עדיין יקר, בחלק מהמקרים הוא זול בחמישים אחוז ויותר מהמחירים לפני 10 שנים ואפילו 5. לדוגמה, אני זוכרת באיזו חנות לגבולין בן 16 שהיה נעול בארון מיוחד ועליו תווית מחיר של 950 ש"ח, לפני כחמש שנים. היום המחיר נמוך בהרבה. עוד יתרון הוא שסוף סוף נוצר שיח, יש יותר טעימות, יש עם מי לדבר על הנושא, יש ניצנים של אגודה. זה מתחיל להיראות כמו תרבות.

    החסרון העיקרי הוא שלפעמים נתקלים בשטויות באמת איומות. כל אחד שנשפכה עליו בטעות איזה כוסית מיד מתחיל להרצות לאחרים על תקן מומחה. רק לפני כמה ימים מישהו כתב באחד הפורומים שגלן זה לתת, ומישהו תיקן אותו בידענות שגלן זה עמק, ומיד הוסיף בבטחון שפירוש השם גלנפידיך הוא העמק של משפחת פידיך. דוגמה מצויינת לסתם שטחיות או עצלות, כי את הפירוש הפשוט אפשר למצוא בגוגל ואפילו בעברית.

    ואם לחזור לטעות הספציפית שלמעלה, זה ממש בסדר כי אפילו באחד האתרים הידועים שמכילים דגימות קול שמדגימות את ההגייה, הוגים לא נכון את השם קאול אילה – http://www.dcs.ed.ac.uk/home/jhb/whisky/smws/53.html .
    אתמול כשכתבתי את זה רציתי להביא את זה כרפרנס חיובי, והופתעתי לגלות שגם הם טעו.

  5. יאיר גת Says:

    וואו, תגובות כאלה מעודדות אותי לשים לב טוב יותר למה שאני כותב. תודה על ההשקעה ועל הקישור המגניב. אני מאמין שאם נמשיך להשקיע בתרבות הזו ,עם המון סבלנות ואהבה, בעוד חמש שנים נשמע אפילו פחות שטויות

  6. Islay Says:

    האמת היא שאני זוכרת את הטורים הראשונים שלך כשהתחלת לכתוב ברייטינג. הייתי אז בשלבי גמילה סופיים מהעיתון שפעם מאוד אהבתי ובתקופה ההיא היה כבר בשלבי התדרדרות מתקדמים ביותר. לא זוכרת את התוכן הספציפי אבל זוכרת את התגובה שלי – הייתי תולשת את השיער כל פעם שהזכרת סינגל מאלט ונשבעת לעצמי שזהו, מחר אני יושבת לכתוב לך מייל מחאה. בסוף לא כתבתי, ובינתיים גם למדתי לחבב את הסגנון ששם דגש על החוויה שמסביב ופחות על הוויסקי עצמו (טעמים, עובדות וכו').

    לפעמים היית מתייחס לוויסקי מאוד מורכב, שיש המון מה להגיד עליו ולפעמים גם די יקר, וכותב טור שלם על איך זה לשבת על הבר, מה תלוי על הקיר ומה אמרה הברמנית ובדרך אגב ממליץ על הוויסקי ההוא מהסיבות הכי מוזרות/שוליות בעולם. משהו בסגנון "ואז, אחרי שהתמוטטנו לתוך צלוחית הבייגלה, הבנתי שכל אחד חייב לעצמו לנסות את המקאלן 1926, הוויסקי היחיד בעולם המזוקק ע"י אדם בעל 6 אצבעות ברגלו הימנית". (:

    אז זה שיגע אותי, היום אני נהנית.

  7. יאיר גת Says:

    כתיבה על אוכל או אלכוהול מתחלקת לשני ז'אנרים עיקריים. אנציקלופדיסטים שיודעים בדיוק באיזה יום בשבוע נוהג המזקק לגזוז את ציפורן אצבעו השישית ,וטועמים ,שיודעים לדבר על דומדמניות שחורות למשל ,פרי שמעטים קוראי העברית שיודעים בכלל איך הוא נראה .כשהתחלנו לעבוד על המדור החלטנו – בסדר, דבורית שרגל החליטה אבל אני ישר הסכמתי ,ללכת על סיפורים אישיים ולטפטף לתוכם פרטי טריוויה בתנאי שיהיו מעניינים .אני מרגיש הכי נוח בסגנון הזה שגם מתאים לעיתון .מעבר לזה חביבה עלי הגישה הנינוחה ,לפיה יין ואלכוהול זה עולם נורא מורכב אבל אפשר ליהנות גם מהסיבות הכי שוליות .

    ועוד משהו. המייל שלי היה שם מהיום הראשון וכל מחאה הייתה מתקבלת באהבה .העיקר שמישהו מתייחס

  8. NERI Says:

    הביקורת שלך על חצי נחמה עשתה לי חשק להגיע לשם, במיוחד שציינת את הפוטנציאל האלכוהולי שלהם כבר, אבל בדקתי והם לא פתוחים לקהל בלילה אז בר זה כבר לא יהיה, התבאסתי קלות אבל אני ילך לבדוק תמקום.
    ואני תומכת בעמדתך באשר להתייחסות קלילה יותר ולא ברצינות תהומית לעולם האלכוהול ולהתייחסות לוויסקי בכלל , עם כל הכבוד ויש כבוד לאינצקלופדית שהגיבה פה.
    זה טוב שעוד ועוד אנשים מכירים את עולם הסינגל מאלטים .

  9. יאיר גת Says:

    בסך הכל, לא מדובר בתפריט וויסקי מאוד מפואר, או כזה שאי אפשר למצוא בעוד עשרות מקומות בעיר. רק היה לי מוזר לשבת מולו בשישי בעשר בבוקר

כתיבת תגובה

