אופס! רקנאטי ספיישל רזרב 01

הדעה הרווחת היא שיין ישראלי לא יכול להחזיק מעמד יותר מחמש שנים לאחר הבציר .רקנאטי ספיישל רזרב 2001 הוכיח אותה בדיוק על המילימטר .הערב התחיל עם תקוות גדולות על בסיס שוק טלה ששהתה לילה שלם בבקבוק הר חרמון אדום .לפנות ערב עטפנו אותה בשכבה עבה של חמאה הולנדית צהבהבה ועשבי תיבול ,וכשהכנסנו אותה לתנור פתחתי את הבקבוק .לא שהיין ממש בא במגע עם האויר בפתיחה מוקדמת כמו שכותב איאן מקיואן הגאון בשבת ,אבל מדובר הרי באקט חגיגי ומתן כבוד ליין שאהבתי מאוד לפני שנה ,ושהיה אמור להתפתח בבקבוק לרמות גבוהות אפילו יותר של מורכבות וטעמים .כמו שציפינו מיין שנעשה מענבי קברנה סוביניון מכרם יחיד בגליל ,עם נגיעה של מרלו ממנרה ,ככה התאכזבנו .מהצבע שהיה אטום וכהה יותר מהרגיל , הריח שהיה כבד ,אלכוהולי ומעופש והטעם ,שכמו שסיכמה אותו אחת היושבות סביב השולחן היה פשוט לא טעים .שוק הכבש לעומת זאת הייתה מעולה .מאלה שמספיק להניח עליהן את הסכין כדי שיפרסו באלגנטיות .הצלחתי להרגיש את ההדים מטעמי הפרי העמוקים של היין ,כעסתי על עצמי על שלא פתחתי אותו לפני שנה והצלתי את הערב בשליפה מהירה של מוסקט 2003 של יקב עמק האלה שעליו כתב רוגוב :זה לא יין שמלווה קינוח ,זה יין שיכול לבוא במקום קינוח .אם הייתה חסרה לי הוכחה ליכולת ההתיישנות של היין הישראלי הרי שרקנאטי ספיישל רזרב סיפק אותה ובענק .בשבועות הקרובים אני הולך לפתוח בקבוקים לפי גילם ולחזור לכאן כדי לספר .בכל מקרה על כל ישראלי בן חמש ומעלה , יהיה גיבוי של יין צעיר יותר

קצת קשור אבל בכל זאת :לפני שבוע הבלוג הזה היה בין הבלוגים הצומחים ביותר בוורדפרס- האתר המארח .בסוף השבוע האחרון הצלחתי להיות מסוקר גם בבלוג שבוחר את הבלוגים הטובים ביותר באתר .כנראה שקורה כאן משהו טוב ואני הולך לשתות משהו לכבוד זה

5 תגובות to “אופס! רקנאטי ספיישל רזרב 01”

  1. דידי Says:

    הרשימה על רקנאטי הגיעה ונקראה בוונקובר. יאיר אני נהנה. אבא

  2. יאיר גת Says:

    בשביל תגובות כאלה שווה להחזיק משפחה

  3. Avi Halevi Says:

    הרגת אותי. יש לי שלישייה. קיוויתי שהיין הזה דווקא יחזיק.

  4. יאיר גת Says:

    הלו אבי, כבוד לפגוש אותך כאן .כמו שאני מכיר אותך בטח שמרת עליהם פי מליון יותר טוב ממני, כך שיש תקווה

  5. Avi Halevi Says:

    הי יאיר,
    התגלגלתי לבלוג שלך בדרך מקרה ואז קראתי את כל מה שכתבת עד היום בשקיקה רבה. אני מאוד אוהב את הסגנון הפתוח והגלוי שלך אם כי אני חושב שהחמרת יתר על המדה עם היין של טפרברג, לפחות בענין הסולר… עם היין של יקב מוני גם אני לא מסתדר, עם שמן הזית שלהם דווקא כן. אתמול עשית לי חשק לוודקה מרטיני. למזלי יש לי בבית את המרכיבים הדרושים והכנתי לי מנה תוך הקפדה על הכמויות (מפתה מאוד לשים יותר מרטיני, אבל לא עשיתי את זה).
    אה כן, אהבתי גם את 'בחורה בבית קפה'… להתראות בטעימות.
    אבי הלוי.

להשאיר תגובה

