לך דודי – שואו מי דה מוני

כל מי שהיה אי פעם בשיעור אמנות ,מכיר את הדיבור על תוכן וצורה .אם זכרוני אינו מטעה אותי ,לפעמים הצורה חזקה מהתוכן ,לפעמים התוכן מנצח ,וביצירות ממש טובות התוכן תומך בצורה ולהיפך .השבוע הצטרפה אלינו משפחתו של הקצין הבכיר לארוחת שישי בערב .דוקא רצינו לעשות רושם טוב על האורחים ,אבל היין הוציא אותנו די מעפאנים .מזל שהיה שהיה לנו אוכל טוב ונושאים לשיחה ובקבוק רמי מרטן וי.אס.או.פי בארון המשקאות- הולך מעולה עם סורבה קוקוס של בן אנד ג'ריז ,אבל זה נושא לפעם אחרת .מרלו 2003 של יקב מוני חזק מאוד בצורה ,עם תווית מוזהבת ,שחצנית ומעוררת ציפיות .גם הסיפורים על מרתפי מנזר דיר רפעת החצובים באבן מתחת להרי יהודה או משהו ,הם חלק מהמעטפת המבטיחה ,אבל הזהב והמרתפים לא מצליחים להסתיר יין בינוני ,שלא לאמר ומטה .ענבי המרלו שגדלו באיזור עמק שורק ,יושנו תקופה קצרה בעץ והועברו מאוחר יותר למיכלי נירוסטה .תהליך לא שגרתי שבסופו התקבל יין בעל טעם עצי משונה שלא קשור בשום צורה לטעמי המרלו המוכרים .שלוש שנים אחרי הבציר ,יש הרגשה שהוא קצת אחרי השיא ,התעייף ,איבד את האיזון ונותר זקן מריר ומקומט עם נטייה מוגזמת לאכוהוליזם .יכולנו ליהנות ממנו רק לצד גבינת העיזים שהייתה בסלט הפסטה המעולה -יצירה שכללה גם עגבניות מיובשות ועשבים למיניהם .מרלו 2003 של יקב מוני לא עולה יותר מארבעים שקלים .אני לא הייתי נוגע בו גם במחיר הזה .אם למדתי משהו מהערב ,זה להביא איתי בכל מקרה בקבוק מוכר לגיבוי ,כך שגם אם אני מתרסק במבחן הצורה ,או על קרקע הציונים הגבוהים ,יהיה לי תמיד לאן לחזור .לא קשור אבל בכל זאת: בשבת בצהריים ,ליאת סיפרה לי שדנה ספקטור בטורה השבועי ,כתבה שאין להתקרב לבנים שמבינים ביין .בנים אל דאגה .רק תתרחקו מבנות שמבינות בטורים של ספקטור
להשאיר תגובה

