על כמהין, אויסטרים והזמן שעובר

ידידתי הכחמה כתבה לי שפעם ,כשחיה באיטליה ,אחת העבודות שעשתה היתה להשגיח על זקנה בבית חולים .האיטלקיה הייתה אוכלת מזון מרוסק אבל בשום פנים לא וויתרה על יין בארוחה .סבא שלי ממשיך לאכול מזון מרוסק ,תודה על ההתעניינות ,אבל בלי החלק של היין וגם החיים נמשכים ,כולל ביקור די מקסים ביועזר פלאס כמהין, אויסטרים וחשבון בהיקף של תקציב בריאות מרכז אפריקני .פברואר הוא חודש עמוס באירועים :שני ימי הולדת ויום נישואין דו ספרתי שאנחנו מקפידים לחגוג במאורה היפואית .יש אנשים שמוכנים להישבע שיועזר היא המסעדה הצרפתית הכי טובה בתל-אביב .אחרים מעדיפים להתגלגל בזפת ונוצות לפני שיחזרו אליה שוב .אצלנו זה עניין של מסורת ומסורת לא שוברים .אחרי ששתינו את הגרסה המקומית , הנותנת בראש והסופר מעולה למרטיני ,גיבשנו מדיניות הזמנה קיצונית מהרגיל – רק מנות ראשונות .היו שם אויסטרים שמנמנים שבכל אחד מהם סוער ים צפוני מלוח ,קונפי אווז מתקתק שהתיישב בול על השאבלי 03 ששתינו לצדו ,פטה כפרי גס רוח , גרבלקס סלמון עם רוטב חרדל נשכני ,וקרפצ'ו חתוך גס יחסית ועליו פזורות פניני כמהין שהזכירו לי למה אני חי וכמה אני אוהב לאכול .גם ביין החלטנו השנה ללכת על כוסות וצלפנו יפה בפינו נואר צרפתי אחד שלבושתי איני זוכר את שמו אבל הוא היה מורכב ומפנק ברמות שהישראלים והאמריקאים יכולים רק לחלום עליהן .סיימנו בקלוודוס מרשיןם ונדמה לי שהיה שם גם קינוח אבל הייתי כה שתוי ומאושר שגם אותו אני לא ממש זוכר .הבחירה במנות ראשונות בלבד לא השפיעה על מימדיו המפלצתיים של החשבון .אני בטוח שיש לא מעט מקומות שמעניקים תמורה דומה בהרבה פחות ובכל זאת ,היה שווה כל שקל ואני מקווה שנחזור לשם גם לפני האירוע הגדול הבא .ככה זה :מסעדות אהובות כמו נשים אהובות לוקחות ממך לפעמים יותר ממה שאתה יכול לתת באותו רגע .אבל ככל שעובר יותר זמן אתה מבין שיש דברים שאין להם מחיר
כתיבת תגובה

