לך דודי – רקנאטי פטיט סירה זינפנדל 04

הפוסט הזה היה אמור להיכתב מזמן. אלא שבערב השבת שבו פתחנו את הפטיט סירה זינפנדל 04 של רקנאטי, סבא שלי, איש כבן תשעים, התמוטט משילוב מנצח של דלקת ריאות ואירוע מוחי. רוחמה, דודתי והאישה הכי קרובה אליו נמצאת בטיול בניו-זילנד, ובעלה, שבינו לבין הסבא שוררת שנאה עתיקת יומין, נאלץ לטפל בקשיש, שהתעקש לא להודיע לנו מה קורה עד ליום שני בבוקר

 

הפטיט סירה זינפנדל 04 רזרב אינו טריוויאלי כלל. קצת קשה לחיך הישראלי הקשוח להתלהב מהאווירה הריחנית, האביבית והלא מתלהמת שלו. מפתיע שדווקא ליד אוכל מתובל הוא עובד מצויין.  ממודל 03 היה לי קשה מאוד להתלהב, בעיקר בגלל הדגים עדיני הטעם שהוגשו לידו. מתוצרת 04 התלהבתי הרבה יותר לצידן של נקניקיות מרגז עצבניות ועדשים מתובלים היטב. כששמעתי שארוחת הערב שלנו תגיע מהמטבח הפיקנטי של ג'ירף, היה לי ברור איזה בקבוק אני פותח. ארומות הפרחים והפירות  היבשים – בעיקר תאנים, התלבשו בול על החריפות התאילנדית התעשייתית וזכו להתלהבות בקרב כל מי שהיה שם. אתמול האכלתי את סבא שלי בפירה מאבקה ובעגבניות מרוסקות, השפתיים היבשות שלו, האבר היחיד כמעט שהוא יכול להזיז, התעקלו סביב התערובת המשונה וגרפו אותה לבית הבליעה המיוסר. 'אכלתי מספיק?' הוא שאל אותי. 'אתה תחליט', עניתי. את הבקבוק הבא נשתה לחייו.

 

 

 

 

 

 

 

 

2 תגובות to “לך דודי – רקנאטי פטיט סירה זינפנדל 04”

  1. yoramio Says:

    טוב, קודם נעים לעין ומעורר חשק ללגימה עשירה.
    גם אני כאן בזכות הכחמה. עד שאספיק לקרוא את דפי מסעותיך האנינים, ברשותך אמליץ על "הרי גליל" שבקיבוץ יראון, יקב טוב שבא לטעום
    ….

  2. יאיר גת Says:

    תודה וטוב שבאת. הרי גליל קברנה סוביניון 03 אכן זכור לי כיופי של יין, שמצליח להיות קברנה סוביניון עמוק בלי לאתגר יותר מדי את החיך ואת הכיס. אני מניח שבקרוב נגיע גם אליו

כתיבת תגובה

